Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültür Bitkilerinin Sulanması | BSM5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Amaç |
Ülkemizde yoğun yetiştiriciliği yapılan tarla ve bahçe bitkilerinin mevsimlik sulama suyu gereksiniminin belirlenmesi, fenolojik dönemlere göre suya duyarlılığın öneminin ve bu bitkilerin sulanmasında uygun sulama yönteminin belirlenmesinde temel kavramların ortaya konmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bitkisel yetiştiricilikte maksimum verim kavramı. Su verim tepki etmeni. Tarla ve bahçe bitkilerinin su gereksinimleri, uygun sulama yöntemi ve stratejileri. |
Ders Kaynakları |
1. Doorenbos J. and Kassam A.H. 2000.Yield Response to
Water. FAO Irrigation and Drainage Paper No:33. ROME.
2. Stewart B.A. and Nielsen D.R. 1990. Irrigation of
Agricultural Crops. USA. ISBN: 0-89118-102-4.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitkisel üretimde maksimum verim kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Toprağın fiziksel özelliklerinin tanımlanması, bitkide maksimum bitki su tüketimi | Ders |
3 | Bitkisel üretimde verim ve verime etki eden etmenler | Ders |
4 | Su-verim tepki etmeni | Ders |
5 | Bitki için uygun toprak nemi, sınırlı toprak nemi kavramları | Ders |
6 | Dönemsel su kısıntısının oluşturulması, buna ilişkin deneme desenleri | Ders |
7 | Tarla bitkilerinden; yonca, bezelye, pamuk bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri | Ders |
8 | Mısır, ayçiçeği, şekerpancarı bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem stratejileri | Ders |
9 | Patates, buğday, soya fasülyesi bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri | Ders |
10 | Yer fıstığı, sorgum, çeltik bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri | Ders |
11 | Bahçe bitkilerinden; domates, biber, üzüm bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri | |
12 | Zeytin, elma, kiraz bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri | |
13 | Badem, ceviz, antep fıstığı bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri | |
14 | Narenciye, muz, çilek bitkisinin su gereksinimi, uygun sulama yöntem ve stratejileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkemizdeki temel tarla ve bahçe bitkilerinin neler olduğunu açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitkilerin mevsimlik sulama suyu gereksinimlerinin nasıl belirlendiğini açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dönemsel su kısıntısının verim üzerindeki etkisini kavrayabilme kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitkilerde gelişme dönemlerine göre farklı sulama yöntemlerini kullanabilme, bunlarda etkili faktörleri ortaya koyabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bahçe ve tarla bitkilerinin sulama suyu gereksinimlerini heseplayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkemizdeki temel tarla ve bahçe bitkilerinin neler olduğunu açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitkilerin mevsimlik sulama suyu gereksinimlerinin nasıl belirlendiğini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönemsel su kısıntısının verim üzerindeki etkisini kavrayabilme kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bitkilerde gelişme dönemlerine göre farklı sulama yöntemlerini kullanabilme, bunlarda etkili faktörleri ortaya koyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bahçe ve tarla bitkilerinin sulama suyu gereksinimlerini heseplayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |