Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arazi Toplulaştırma | BSM5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile arazi toplulaştırmasının ülkemizdeki önemi, yasal durumu ve dünyadaki gelişmeler öğretilmektedir. |
Ders İçeriği |
Arazi toplulaştırmasının tanımı ve gerekliliği, Arazi toplulaştırmasının yararları, Türkiye’de tarım arazilerinin parçalanma nedenleri, Türkiye’de Arazi derecelendirmesi, Parsellerin yeniden düzenlenmesi |
Ders Kaynakları |
Arıcı, İ., Akkaya Aslan, Ş.T. 2010. Arazi Toplulaştırması, Planlama ve Projelemesi, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No:105, 205 S.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders |
2 | Arazi toplulaştırmasının tanımı ve gerekliliği, Arazi toplulaştırmasının yararları | Ders |
3 | Türkiye’de tarım arazilerinin parçalanma nedenleri ve arazi toplulaştırmasının gerekliliği | Ders |
4 | Türkiye'de arazi toplulaştırmasın da yasal süreç | Ders |
5 | Arazi derecelendirmesi | Ders |
6 | Arasınav | Ders |
7 | Sulama sistemlerinin ve yolların planlanması | Ders |
8 | Ortak tesislerin kapladığı Alanlar ve çiftçi paylarının belirlenmesi | Ders |
9 | Katılımcı isteklerinin belirlenmesi | Ders |
10 | mülakat çalışması | Ders |
10 | mülakat çalışması | Ders |
12 | Parsellerin yeniden düzenlenmesi | Ders |
12 | Parsellerin yeniden düzenlenmesi | Ders |
14 | Blok dengelemesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, arazi toplulaştırması projelerinin modern teknikler kullanılarak tasarımını yapabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, arazi toplulaştırması projelerinin modern teknikler kullanılarak tasarımını yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |