Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak ve Su Koruma | BSM5017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | |
Amaç |
Toprak erozyonunun mekaniği, erozyon şekilleri ve oluşumları, koruma ve çevre ilişkileri, toprak koruma stratejileri, farklı arazi kullanım türleri için toprak koruma yaklaşımları, toprakların su ve rüzgar erozyonundan korunması için alınması gerekli önlemler ve uygun kullanım teknikleri |
Ders İçeriği |
Toprak ve su korunumu açısından Türkiye’nin Toprak erozyonunun oluşum mekanizmasını ve çeşitlerini kavrar. durumu, toprak su erozyonunun tanımlanmasıdır. Erozyon ve insanlar, Türkiye’de ve Dünya’da erozyon durumu, Erozyon sorunun nedenleri, Erozyonun mekaniği ve şekilleri |
Ders Kaynakları |
Çanga,M. (2006).Toprak Erozyonu ve Koruma Yöntemleri Ders Notları, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi,
Ankara,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 8 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 7 | 21 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1 Ders planı, öğretim, sınav vb yöntem ve araçlarının tanıtılması | Ders |
2 | Çevre Koruma | Ders |
3 | Toprak koruma stratejileri | Ders |
4 | Toprak koruma yaklaşımları | Ders |
5 | Fiziksel yöntemler | Ders |
6 | Toprak erozyonu | Ders |
7 | Tarımsal koruma yöntemleri, toprak yönetimi. | Ders |
8 | Su erozyonu tahmin modeline giriş | Ders |
9 | Yağış ve yüzey akış erozyon oluşturma gücünün belirlenmesi | Ders |
10 | Toprakların erozyona karşı duyarlılıklarının belirlenmesi | Ders |
11 | Havza topografik özelliklerinin belirlenmesi | Ders |
12 | Havza arazi örtüsü ve arazi kullanımının belirlenmesi | Ders |
13 | Toprak koruma tekniklerinin belirlenmesi | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toprak fiziksel özelliklerini kavrabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toprak erozyonunun dinamik yapısını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erozyon işlevlerinin iklim, toprak, topoğrafya ve bitkisel örtü ile olan ilişkisi ve önemi kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Erozyon sorunu olan arazilerin ve toprakların iyileştirilmesi ve korunması gibi temel konular öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toprak koruma projelerinin hazırlanması hakkında bilgiler kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toprak fiziksel özelliklerini kavrabilme | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Toprak erozyonunun dinamik yapısını bilir. | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Erozyon işlevlerinin iklim, toprak, topoğrafya ve bitkisel örtü ile olan ilişkisi ve önemi kavrar | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Erozyon sorunu olan arazilerin ve toprakların iyileştirilmesi ve korunması gibi temel konular öğrenir. | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Toprak koruma projelerinin hazırlanması hakkında bilgiler kazanır. | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 |