Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk | BSM5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çayan ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Su kalitesinin tarıma ve canlılara etkisini öğrenmek.Su kalitesi parametrelerini tanımlamak ve analiz etmek. Su kalitesi modellerini kullanabilmek |
Ders İçeriği |
Su kalitesi yönetimi, Su kalitesini etkileyen faktörler, Göl özellikleri, Su kalitesi modelleri, Trofik seviye özellikleri, Ötrofikasyon özellikleri |
Ders Kaynakları |
Chapra, S. C. 2015. Yüzey su kalitesi modellemesi. Nobel yayınları (ISBN:
978-605-320-150-2), 870 ss.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Su kalitesi yönetimi | Ders |
2 | Su kalitesini etkileyen faktörler | Ders |
2 | Su kalitesini etkileyen faktörler | Ders |
4 | Göl özellikleri/çeşitleri | Ders |
4 | Göl özellikleri/çeşitleri | Ders |
6 | Su kalitesi modelleri | Ders |
6 | Su kalitesi modelleri | Ders |
8 | Arasınav | Ders |
9 | Trofik seviye özellikleri | Ders |
9 | Trofik seviye özellikleri | Ders |
11 | Ötrofikasyon özellikleri | Ders |
11 | Ötrofikasyon özellikleri | Ders |
13 | WASP model uygulaması | Ders |
13 | WASP model uygulaması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Su kalite sınıflandırması yapabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli su kalite modellerini kullanabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Su kalite sınıflandırması yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli su kalite modellerini kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |