Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İklim Değişikliği ve Tarımla Etkileşimleri | BSM5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Amaç |
Dersin amacı iklim değişikli ve onun yaratacağı sorunları kavrayabilme ve İklim değişiminin tarım üzerindeki etkilerini öğretebilmektedir. İklim değişiminden kaynaklı en büyük sorun olan kuraklığı belirlemek için gerekli programları kullanabilme yeteneği kazanmak. |
Ders İçeriği |
İklim değişikliğini iklim sınıflarını açıklamak. İklim değişikliğinin etkilerini anlatmak. İklim değişikliğinin tarım üzerindeki etkilerini anlatmak. İklim değişiminin neden olduğu kuraklık ve etkilerini anlamak ve kuraklığı belirlemek için programları kullanma yeteneği kazanmak. |
Ders Kaynakları |
Genel Klimatoloji, Atmosfer, hava ve iklimin temelleri, Murat TÜRKEŞ
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İklim değişikliğini nedir açıklayabilme | Ders |
2 | Sera etkisi ve sera etkisine neden olan gazlar ve bu gazların kaynakları | Ders |
3 | İklim değişikliğinin neden olduğu sorunlar | Ders |
4 | İklim değişikliğinin neden olduğu sorunların önüne geçmek için alınabilecek tedbirler | Ders |
5 | Ülkemizde iklim değişikliğinin neden olduğu problemler | Ders |
6 | İklim sınıfları ve kuraklık | Ders |
7 | İklim değişikliğinin neden olduğu kuraklık ve kuraklık indisleri | Ders |
8 | Kuraklık indisi hesaplama yöntemleri | Ders |
8 | Kuraklık indisi hesaplama yöntemleri | Ders |
10 | Kuraklık indisi hesaplama yöntemleri ile ilgili örnek çözümleri | Ders |
11 | İklim değişikliğinin tarım üzerine olan etkileri | Ders |
12 | İklim değişikliğinin su kaynakları üzerine olan etkileri | Ders |
13 | İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkilerini azaltmak için alınabilecek önlemler | Ders |
13 | İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkilerini azaltmak için alınabilecek önlemler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İklim değişikliği ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İklim değişikliği getirdiği sorunları ve bunların etkisini azaltmak üzerine alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İklim değişikliğinin neden olduğu kuraklık ve kuraklık indisleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kuraklık indis yöntemleri ve kuraklık tahmini yapabilme beceri kazanma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkileri ve bunların etkisini azaltmak üzere alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İklim değişikliği ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
İklim değişikliği getirdiği sorunları ve bunların etkisini azaltmak üzerine alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
İklim değişikliğinin neden olduğu kuraklık ve kuraklık indisleri hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Kuraklık indis yöntemleri ve kuraklık tahmini yapabilme beceri kazanma | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 |
İklim değişikliğinin tarım sektörüne olan etkileri ve bunların etkisini azaltmak üzere alınabilecek tedbirler hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |