Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım Makineleri Tasarımı | BSM5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarım makinaları imalatında ileri düzey imalat çizimleri oluşturmak ve detaylandırmak, tarım makinaları alanında yüzey modelleme ve sac şekillendirmeyle ilgili tasarım becerilerini kazanmak |
Ders İçeriği |
Tarım makinaları imalat çizimlerinde detaylı görünüşlerin oluşturulması, ölçülendirilmesi, kesit görünüşlerin çıkarılması; sac yüzey ve sac modelleme kazanımları |
Ders Kaynakları |
Hacı Soğukpınar, 2020. Endüstriyel Ürün Tasarımı (2. Baskı), Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750263538
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makina parçalarında görünüş çıkarma (model görünüm, görünüm paleti, yansıtılmış görünüm, yardımcı görünüm, görüntü seçenekleri) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
2 | Makina parçalarında görünüş çıkarma (Kesit görünüm, montajda kesit görünüm, detay görünüm, kırık görünüm, montaj patlatma, görünüş hizalama, ölçeklendirme) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
3 | Ölçülendirme (driving, ordinat, baseline, merkez), not ekleme, BOM malzeme listesi, BOM parça ekleme çıkartma, BOM linkleme, Balonlama, Şablon oluşturma | Ders Gösterim Grup Çalışması |
4 | Çalışma sayfası hazırlama, kademeli kesit, hizalanmış kesit görünüm, delik tablosu oluşturma, antet ilişkilendirme, profil kesme listesi | Ders Gösterim Grup Çalışması |
5 | Yüzey modelleme (ekstrüzyon yüzey, döndürülmüş yüzey, sürüklenmiş yüzey, loftlu yüzey, sınır yüzey, sınır yüzeyi, dolgu yüzeyi) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
6 | Yüzey modelleme (Düzlemsel yüzey ve öteleme, kurallı yüzey yüzey silme, yüzeyi budama, yüzü değiştirme) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
7 | Yüzey modelleme (kalınlık verme, örnek uygulma, snırı yüzeyi, dikili yüzey, örnek uygulama 1, örnek uygulama 2) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
8 | Sac modelleme (saca giriş, temel flanş, K faktörü-büküm izni, büküm tabloları, sac açılım operasyonları, köşe budama) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
9 | Sac modelleme (kenar flanş, yan bükümleri budama, çoklu flanş, tanjant flanş, çevresel flanş, tab, sac kesme, bükümlerde çalışmak, köşe kapatmak) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
10 | Sac modelleme (köşe kırma, çizgiden bükme, basamak oluşturma, kenar çekme, tasarım kütüphanesi) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
11 | Sac modelleme (form verme aracı düzenleme, form verme aracı oluşturma, katıdan saca geçiş, ayrım hattı, büküm ekleme) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
12 | Sac modelleme (sac loft, çevresel flanş, sac teknik resim, çapraz kırma, katı-sac geciş) | Ders Gösterim Grup Çalışması |
13 | Sac modelleme örnek uygulamalar | Ders Gösterim Grup Çalışması |
13 | Sac modelleme örnek uygulamalar | Ders Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarım makinaları imalatında detaylı teknik çizimler oluşturur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tarım makinaları tasarımında yüzey modelleme kazanımlarını edinir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tarım makinaları tasarımında sac modelleme becerilerini kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarım makinaları imalatında detaylı teknik çizimler oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım makinaları tasarımında yüzey modelleme kazanımlarını edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarım makinaları tasarımında sac modelleme becerilerini kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |