Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım Makinelerinde CAD Uygulamaları | BSM5028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Ders Veren | Prof. Dr. Bahadır SAYINCI |
Amaç |
Tarım makinaları ve teknolojileriyle ilgili çeşitli yapı, mekanizma ve makina sistemlerini tasarlamak, projelendirme esaslarını ortaya koymak |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında katı materyal deposu, sıvı tankı, rotavatör, helezon konveyör, pülverizatör çatısı, ürün işleme sistemlerinde çeşitli yapılar, doğrusal hareketli raylı sistemler, çizel, asılır tip tırmık, dipkazan ve eksenel veya radyal fanların tasarımı bu dersin içeriği oluşturmakta olup dönem içinde seçilen konularla ilgili modelleme çalışmaları yapılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Bıçakçı, 2018. SolidWorks & Solidcam 2018. ISBN: 9786059118927452134
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ürün işleme sistemleri için yapı tasarımı ve profil oluşturma | Ders Laboratuar |
2 | Pülverizatör çatısının modellenmesi ve kiriş analizi | Ders Laboratuar |
3 | Dipkazan (subsoil) tasarımı ve üç nokta askı sistemi | |
4 | Üç nokta askı sisteminin modellenmesi | Ders Laboratuar |
5 | Helezon konveyör tasarımına giriş ve hesaplamalar | Ders Laboratuar |
6 | Helezon konveyör tasarımı | Ders Laboratuar |
7 | Sıvı tankının modellenmesi | Ders Laboratuar |
8 | Süt pastorizasyon tankı için tasarım çalışmaları | Ders Laboratuar |
9 | Traktöre asılır tip dişli tırmık tasarımı | Ders Laboratuar |
9 | Traktöre asılır tip dişli tırmık tasarımı | Ders Laboratuar |
11 | Kültivatör tasarımı | Ders Laboratuar |
12 | Doğrusal hareketli mekanizma tasarımı | Ders Laboratuar |
12 | Doğrusal hareketli mekanizma tasarımı | Ders Laboratuar |
14 | Simülasyon uygulamaları | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sıvı tanklarını modeller ve analizini yapar | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Toprak işleme makinalarını tasarlar | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hasat sonrası makinaların tasarımını yapar | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sınır şartları tanımlanmış mekanizmaları tasarlar | Laboratuvar Çalışması | Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sıvı tanklarını modeller ve analizini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toprak işleme makinalarını tasarlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasat sonrası makinaların tasarımını yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınır şartları tanımlanmış mekanizmaları tasarlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |