EN
  • Anasayfa
  • MDR5009 Yeni Dini Hareketler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MDR5009 - Yeni Dini Hareketler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yeni Dini Hareketler MDR5009 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Amaç

Yeni dinî hareketleri ortaya çıkış nedenleri ve özellikleriyle tanıma, etki ve işlevlerini analiz etme ve buradan hareketle benzer oluşumları değerlendirebilme becerisi kazanma

Ders İçeriği

Yeni Dini Hareketlerin Tanımı, Kökenleri, Toplumsal Tabanı, Temel Karakteristikleri Dini Bir Organizasyon Tipi Olarak Yeni Dini Hareketler ve toplum

Ders Kaynakları Ali Köse, Milenyum Tarikatları: Batı’da Yeni Dinî Akımlar, İstanbul 2006. A.Rafet Özkan, Kıyamet Tarikatları: Yeni Dinî Hareketler, İstanbul 2006. Mehmet Aydın, Türkiye’ye yönelik Batı Kökenli Dinî Cereyanlar, İstanbul 2010.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 90
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri
2 Yeni Dinî Hareketlerin Temel Özellikleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
3 Yedinci Gün Adventistleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
4 Yehova Şahitleri Ders Tartışmalı Ders Seminer
5 Mormonlar Ders Tartışmalı Ders Seminer
6 Moon Ders Tartışmalı Ders Seminer
7 Sayentoloji Ders Tartışmalı Ders Seminer
8 Sahaja Yoga Ders Tartışmalı Ders Seminer
9 Hare Krişna Ders Tartışmalı Ders Seminer
10 Nation of İslam Ders Tartışmalı Ders Seminer
11 Bahailik Ders Tartışmalı Ders Seminer
12 Transandantal Meditasyon, Osho Hareketi (Rajneesh) Ders Tartışmalı Ders Seminer
13 Kadiyanilik Ders Tartışmalı Ders Seminer
14 Genel Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yeni dinî hareketlerin Müslüman toplumlarda da yaygınlaşma eğilimi göstermesini yorumlayabilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bu hareketleri, başka coğrafyalarda veya kendi çevresinde ortaya çıkan benzer hareketlerle karşılaştırır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır 5 - - - - - - - -
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. 5 - - - - - - - -
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. 5 - - - - - - - -
Yeni dinî hareketlerin Müslüman toplumlarda da yaygınlaşma eğilimi göstermesini yorumlayabilir 5 - - - - - - - -
Bu hareketleri, başka coğrafyalarda veya kendi çevresinde ortaya çıkan benzer hareketlerle karşılaştırır. 5 - - - - - - - -