Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Dini Hareketler | MDR5009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Amaç |
Yeni dinî hareketleri ortaya çıkış nedenleri ve özellikleriyle tanıma, etki ve işlevlerini analiz etme ve buradan hareketle benzer oluşumları değerlendirebilme becerisi kazanma |
Ders İçeriği |
Yeni Dini Hareketlerin Tanımı, Kökenleri, Toplumsal Tabanı, Temel Karakteristikleri Dini Bir Organizasyon Tipi Olarak Yeni Dini Hareketler ve toplum |
Ders Kaynakları |
Ali Köse, Milenyum Tarikatları: Batı’da Yeni Dinî Akımlar, İstanbul 2006.
A.Rafet Özkan, Kıyamet Tarikatları: Yeni Dinî Hareketler, İstanbul 2006.
Mehmet Aydın, Türkiye’ye yönelik Batı Kökenli Dinî Cereyanlar, İstanbul 2010.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri | |
2 | Yeni Dinî Hareketlerin Temel Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Yedinci Gün Adventistleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Yehova Şahitleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
5 | Mormonlar | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Moon | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Sayentoloji | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Sahaja Yoga | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Hare Krişna | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Nation of İslam | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Bahailik | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Transandantal Meditasyon, Osho Hareketi (Rajneesh) | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Kadiyanilik | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yeni dinî hareketlerin Müslüman toplumlarda da yaygınlaşma eğilimi göstermesini yorumlayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bu hareketleri, başka coğrafyalarda veya kendi çevresinde ortaya çıkan benzer hareketlerle karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni dinî hareketlerin Müslüman toplumlarda da yaygınlaşma eğilimi göstermesini yorumlayabilir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu hareketleri, başka coğrafyalarda veya kendi çevresinde ortaya çıkan benzer hareketlerle karşılaştırır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |