Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dinler Tarihi | MDR5010 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarihin her döneminde insanlığın ayrılmaz bir parçasını teşkil eden din olgusunu ve bu olgunun kökeniyle ilgili teorileri, bir olgu olarak din ve dinin farklı toplumlardaki tezahürlerini, Dinler Tarihinin ortaya çıkış sürecini, tarifini, konusunu, metodunu ve bu süreçte yapılmış çalışmaları tanıtmak. Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinlerinin özelliklerini ve bu dinlere özgü kavramları hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Dinler Tarihi kavramının mahiyet analizi, tarifi, konusu ve metodu Dinler Tarihinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi Dinler Tarihinin gelişmesi: Batıda, İslam dünyasında ve Türkiye'de Dinin kaynağı hakkındaki görüşler ve yaşayan dünya dinleri İnsan için dinin gereği ve monoteizm Yahudiliğin ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri Yahudi kutsal kitabı Yahudi mezhepleri Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri Hıristiyan kutsal kitabı Hıristiyan mezhepleri İslamın ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri İslamın kutsal kitabı İslam mezhepleri |
Ders Kaynakları |
Kitabı Mukaddes
A. Küçük, A. Küçük Dinler Tarihi Ankara 2017, Dinler Tarihi El Kitabı Ed. Baki Adam, Ankara 2017, Aydın, Mahmut. Dinler Tarihi. İstanbul: Ensar, 2018. Adam, Baki. “Tevrat’ın Tahrifi Meselesine Müslüman ve Yahudi Cephesinden Bir Bakış”. AÜİFD. 36 (1997): 359-404. Gündüz, Şinasi. Pavlus: Hristiyanlığın Mimarı. Ankara: Ankara Okulu, 2011 Yeni Dini Hareketler Ansiklopedisi Ed. Turan, Süleyman & Battal, Emine. 2020. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dinler Tarihine Giriş | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
2 | Dinler Tarihinin Konusu , Din ve tarihin tanımları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Din İle İlgili Terimler ve Anlamları Günümüz Dünyasında Dinler ve Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Geleneksel Türk Dini İnanışları ve Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Geleneksel Türk Dini İnanışları ve Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Hint Dinlerinin Temel Özellikleri ve Bütün yönleri ile Hinduizm | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Hinduizmden Doğan Diğer Dinler: Caynizm, Sihizm ve Budizm | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Yahudiler Açısından Yahudilik Tarihi | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Bütün yönleri ile Yahudilik | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
11 | İslam açısından Yahudilik ve Hıristiyanlık | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
12 | İslam | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Günümüzde Dinler arası diyalog / İlişkiler | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Yeni Dini Hareketler | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Dinler Tarihinin gelişmesi: Batıda, İslam dünyasında ve Türkiye'de Dinin kaynağı hakkındaki görüşleri Öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Dinlere niteleyici bakmakla birlikte dini fenomenlerde derinleşme ve karşılaştırma anlayışını kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Hinduizm ve Hinduizmden Doğan Diğer Dinlerin ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri ile Kutsal Kitapları ve Mezheplerini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yahudilik ve Hıristiyanlık ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinler Tarihinin gelişmesi: Batıda, İslam dünyasında ve Türkiye'de Dinin kaynağı hakkındaki görüşleri Öğrenir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinlere niteleyici bakmakla birlikte dini fenomenlerde derinleşme ve karşılaştırma anlayışını kazanır. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hinduizm ve Hinduizmden Doğan Diğer Dinlerin ortaya çıkışı, gelişimi, inanç esasları ve ibadetleri ile Kutsal Kitapları ve Mezheplerini öğrenir | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumun sahip olduğu din anlayışlarındaki benzerlikler ve farklılıkları anlayabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |