Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hz. Peygamber ve Gençlik | MDR5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Amaç |
Bu ders, gençlerle çalışmada öğrencilerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve değerleri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders sürecinde, gençlik dönemine ait özellikler, gelişimsel bakış açısıyla gözden geçirildikten sonra, gençlerle çalışmada temel ilkeler, gençlik refahı alanı, hak temelli yaklaşım, gençlerin katılımı, gençlerle mikro, mezzo ve makro düzeyde sosyal hizmet uygulamaları konuları farklı genç grupları göz önünde tutularak incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Komisyon, Peygamberimiz ve Gençlik, DİB Yayınları, 2018.
Attepe Özden, S. (2020). Gençlik Dönemi Gelişim Özellikleri ve Gençlikle İlgili Kuramlar. İçinde M. D. Pak & E. Özcan (Ed.), Gençliğin Dönüşümü Politika ve Mücadele (ss. 119-134). Nobel Akademik Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev 2 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tartışılması. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Gençlik Dönemi Özellikleri ve Sosyal Hizmet Uygulamasına Yansımaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Ergenlik Döneminde Dayanıklılık (Resilience), Risk Faktörleri ve Koruyucu Faktörler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Gençlerle Çalışmanın Temelleri: Hak Temelli Yaklaşım ve Katılım | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Gençlerle Çalışma İlkeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Gençlerle Grup Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Gençlik Politikaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Gençlik ve Ötekileştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Gençlik ve Ötekileştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | İDEAL BİR GENÇLİK İÇİN KUR’ANÎ REFERANSLAR | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | RAHMET PEYGAMBERİ’NİN GENÇLERLE İLİŞKİSİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | ASR-I SAADETTEN BİR GENÇ PORTRESİ: MUS’AB B. UMEYR | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | EN GÜZEL ÖRNEĞİMİZ PEYGAMBERİMİZ “ÖRNEK ALMAK TANIMAKLA BAŞLAR | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | EN GÜZEL ÖRNEĞİMİZ PEYGAMBERİMİZ “ÖRNEK ALMAK TANIMAKLA BAŞLAR | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gençlerin sahip oldukları potansiyeli güçler temelinde harekete geçirir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Gençlerin sorunlarının çözümünde sosyal hizmet(ler)in görev ve fonksiyonlarını kavrar ve gençlere yönelik sosyal hizmetlerin önemini tartışır. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Gençlere yönelik politikaların geliştirilmesine ilişkin stratejileri kavrar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Gençlerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik sosyal hizmet projeleri üretir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Gençlik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini ve gençlik döneminde yaşanan sorunları kavrar. | Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gençlerin sahip oldukları potansiyeli güçler temelinde harekete geçirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlerin sorunlarının çözümünde sosyal hizmet(ler)in görev ve fonksiyonlarını kavrar ve gençlere yönelik sosyal hizmetlerin önemini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlere yönelik politikaların geliştirilmesine ilişkin stratejileri kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik sosyal hizmet projeleri üretir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gençlik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini ve gençlik döneminde yaşanan sorunları kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |