Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Medya Okuryazarlığı | MDR5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
Amaç |
Medyada yer alan bilgileri anlayabilmek. |
Ders İçeriği |
Medya, iletişim, haberleşme. |
Ders Kaynakları |
MEDYA OKURYAZARLIĞI-Prof. Nilüfer Sezer
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Medyaya giriş. | Ders |
2 | Medyanın temel kavramları | Ders |
3 | Medya türleri-Televizyon | Ders |
4 | Medya türleri-Radyo | Ders |
5 | Medya türleri-dergi, gazete | Ders |
6 | Medya türleri- internet | Ders |
6 | Medya türleri- internet | Ders |
6 | Medya türleri- internet | Ders |
9 | Okuduğunu anlama | Ders |
9 | Okuduğunu anlama | Ders |
9 | Okuduğunu anlama | Ders |
12 | Yazım kuralları | Ders |
13 | Metin Türleri | Ders |
13 | Metin Türleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Medyayı anlamak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Eleştirel bakışı güçlendirme ve yeni bireysel söylemler geliştirebilme | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme kabiliyetini edinebilme. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yeni sosyal medya iletişim araçlarının etkin kullanımını sağlamak | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medyayı anlamak. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Eleştirel bakışı güçlendirme ve yeni bireysel söylemler geliştirebilme | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
Medya metinleri üzerine eleştirel düşünme kabiliyetini edinebilme. | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yeni sosyal medya iletişim araçlarının etkin kullanımını sağlamak | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |