EN
  • Anasayfa
  • MDR5021 Karakter ve Değerler Eğitimi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MDR5021 - Karakter ve Değerler Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karakter ve Değerler Eğitimi MDR5021 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Karakter ve değerler Eğitimi konusunun kavratılması

Ders İçeriği

Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi

Ders Kaynakları Çocukta Değer Bilinci ve Karakter Eğitimi Doç. Dr. Osman Mutluel Eski Yeni Yayınları
Karakter ve Değerler Eğitimi Editör: Bayram ÖZER
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 14 42
Toplam İş Yükü (Saat) 193
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 14 Hafta Tartışmalı Ders
2 Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç vd. Tartışmalı Ders
3 Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul Tartışmalı Ders
4 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması Tartışmalı Ders
5 Değerlerin Kaynakları ile Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel, Dini, Ahlaki Temelleri Tartışmalı Ders
7 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen Tartışmalı Ders
8 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Anne Baba Tartışmalı Ders
9 Karakter/Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri Tartışmalı Ders
10 Türk Eğitim ve Kültür Tarihinden Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler Tartışmalı Ders
11 İslam Medeniyetinde Karakter ve Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler Tartışmalı Ders
11 İslam Medeniyetinde Karakter ve Değer Eğitimiyle İlgili Örnekler Tartışmalı Ders
13 Ülkemizde karakter ve Değerler Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar Tartışmalı Ders
13 Ülkemizde karakter ve Değerler Eğitimi üzerine yapılan araştırmalar Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Karakter Eğitiminin kavratılması Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Karakter Eğitiminin kavratılması Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Değerlerin kazandırılması Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Karakter Eğitiminin kavratılması - - - - - - - - -
Karakter Eğitiminin kavratılması - - - - - - - - -
Değerlerin kazandırılması - - - - - - - - -