Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hz. Peygamberin Erdem Anlayışı | MDR5022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | DİSİPLİNLERARASI MANEVİ DANIŞMANLIK VE REHBERLİK - YL TEZSİZ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik 2+ Uygulama 0 |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Amaç |
Hz. Peygamber'in ahlakını tanıtmak |
Ders İçeriği |
İslam ahlakı Temel erdemler Hikmet İffet Şecaat Adalet |
Ders Kaynakları |
Doç. Dr. Kemal GÖZ, Erdemli Ol , Fecr yayınları
Hadislerle İslam , Diyanet İşleri başkanlığı yayınları Kütübü Sitte |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev 2 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hz. Peygamber'in hayatı | Tartışmalı Ders |
1 | Hz. Peygamber'in hayatı | Tartışmalı Ders |
1 | Hz. Peygamber'in hayatı | Tartışmalı Ders |
4 | Rol model olarak Peygamber | Tartışmalı Ders |
4 | Rol model olarak Peygamber | Tartışmalı Ders |
6 | Temel erdemler | Tartışmalı Ders |
6 | Temel erdemler | Tartışmalı Ders |
6 | Temel erdemler | Tartışmalı Ders |
9 | Kütübü sittedeki erdemlerle ilgili hadisler | Tartışmalı Ders |
9 | Kütübü sittedeki erdemlerle ilgili hadisler | Tartışmalı Ders |
11 | arasınav | Tartışmalı Ders |
12 | Kur'an Ahlakı'nın açıklaması | Tartışmalı Ders |
12 | Kur'an Ahlakı'nın açıklaması | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hz. Peygamberin ahlakını kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Peygamber'i rol model olarak benimsemek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel erdemlerle bezenmenin yollarını kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hz. Peygamberin ahlakını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Peygamber'i rol model olarak benimsemek | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel erdemlerle bezenmenin yollarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - |