Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rivayet Tefsirleri | TBA5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders anlatımı: tefsirlerden belirlenecek yerlerin okunması, literatür taraması, ilgili makale, kitap veya kitap bölümlerinin uygun şekilde değerlendirilmesi ve özetlenmesi şeklinde 14 hafta boyunca olacaktır. Ayrıca bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Diğer bilimsel verilerin yanında, Hz. Peygamberden nakledilen hadisler ışığında Kur'an-ı Kerim'i anlamaya çalışmak. |
Ders İçeriği |
Birinci cüzden başlamak üzere özellikle tartışmalı konularda rivayet tefsirlerinden, ilgili ayetlerin tefsiri okunacak. Örneğin, şefaat, sırat, ruyetullah ve benzeri konular dersin içeriğinde yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi; Taberi Tefsiri, Suyuti Tefsiri, Semerkandi Tefsiri, İbni Kesir Tefsiri
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Rivayet tefsiri nedir? | Tartışmalı Ders |
2 | Rivayet tefsirine duyulan ihtiyaç | Tartışmalı Ders |
3 | Rivayet tefsirinin problemleri | Tartışmalı Ders |
4 | Taberi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
5 | Suyuti Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
4 | Taberi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
4 | Taberi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
8 | Bağavi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
8 | Bağavi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
4 | Taberi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
4 | Taberi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
12 | İbni Kesir Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
12 | İbni Kesir Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
14 | Semerkandi Tefsirinden örnek metinler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
“Kur’an tefsirleri”nin sadece Kur’an’ın anlaşılması ve hayata aktarılması konusunda rivayet tefsirlerinin önemli bir yeri olduğunu beller, fıkhi meselelerin tespitinde rivayet tefsirlerinin konumunu öğrenir. Bunun yanı sıra rivayet tefsirleri ile dirayet tefsirlerini karşılaştırma becerisi/alışkanlığı kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
“Kur’an tefsirleri”nin sadece Kur’an’ın anlaşılması ve hayata aktarılması konusunda rivayet tefsirlerinin önemli bir yeri olduğunu beller, fıkhi meselelerin tespitinde rivayet tefsirlerinin konumunu öğrenir. Bunun yanı sıra rivayet tefsirleri ile dirayet tefsirlerini karşılaştırma becerisi/alışkanlığı kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |