Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gazel (Aşk) Şiiri Tahlili | TBA5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Başta Uzri Gazel olmak üzere daha sonraki asırlarda ilahi ve nebevi aşkı terennüm eden şiirler incelenir. Kays b. Mülevvah, Ömer b. Ebî Rabia, Rabiatu'l-Adeviyye, İbnü'l-Fârid vb. şairlerinden şiirlerinden örnekler seçilir ve bu örnekler üzerinden biçim ve içerik incelemesi yapılır. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin şiirsel metinlerle sağlıklı iletişim kurabilemelerine katkı sağlamak. Öğrencilerin bir gazeli çözümleme noktasında bilgi, birikim ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Gazel ve tarihi gelişimi. Arap edebiyatında gazel (kronolojik süreç). Gazelin biçimsel ve içerik açısından değerlendirilmesi (kuramsal bilgi) |
Ders Kaynakları |
Kenan Demirayak, Arap Edebiyat Tarihi Serisi,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 189 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gazelin tanımı | Tartışmalı Ders |
2 | Cahiliye'de Gazel | Tartışmalı Ders |
3 | İslam'ın İlk Yıllarında Şiir | Tartışmalı Ders |
4 | Emeviler'de Gazel | Tartışmalı Ders |
5 | Abbasiler'de Gazel | Tartışmalı Ders |
6 | Osmanlı Döneminde Gazel | Tartışmalı Ders |
7 | Memlüklüler Döneminde Gazel | Tartışmalı Ders |
8 | Modern Dönemde Gazel | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
9 | Örnek Gazel Şiirleri İncelemesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap Gazelini tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap Gazelini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gazel şairleri arasındaki üslup farklılıklarını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edebi dönemler arasındaki geçişleri ve karakteristiklerini ayırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |