Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fıkıh Literatürü | TBA5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ömer Faruk ATAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Fıkıh mezheplerinin tarihi gelişim paralelinde İslam hukukunun kaynak ve literatürünü tanıtmak. |
Ders İçeriği |
İslam hukuk ekolleri/mezhebler, Uygulamada islam hukuku, Literatür |
Ders Kaynakları |
Köse, Saffet, İslam Hukukuna Giriş, İstanbul, 2013
Ömer Faruk Atan, Hanefi Mezhebinde Muhtasarlar ve Metinler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mensubu bulunan büyük fıkıh mezhepleri | Ders |
2 | Mensubu kalmamış fıkıh mezhepleri | Ders |
3 | Mehzheplerin ihtilaf sebepleri | Ders |
4 | Mehzepler arası ilişkiler ve ihtilaflar | Ders |
5 | Mezhepler arası ilişki bakımından müslüman | Ders |
6 | İfta | Ders |
7 | Fetvada hata, fetvanın değişmesi | Ders |
8 | Günümüz fıkıh problemlerinin çözümünde fetva faaliyetleri | Ders |
9 | Uyuşmazlıkların çözümü, Hisbe | Ders |
10 | Literatür, I) Füruu fıkıhla ilgili genel nitelikli eserler | Ders |
11 | II) Fıkhın özel alanlarıyla ilgili literatür, A) Ahkâmu'l-Kur'an, B) Ahkâm Hadisleri, C) el-Ahkâmu's-Sultaniyye | Ders |
12 | D) Siyer-uluslar arası hukuk, E) el-Eşbâh ve'n-Nezâir, Kavaid, Furûk, F) Nevazil | Ders |
13 | G) Fetva Mecmuaları/el-Fetâvâ, H) Edebu'l-kâdî/Kadâ, Şurût ve Sicillât, J) Emvâl-Harâc, K) Hiyel-Meharic | Ders |
14 | L) İlm-i hilâf, M) Tahrîcu'l-furû' ale'l-usûl, N) Vakıf, O) Istılahlar/Kavramlar, P) Tabakat/Biyografi R) İlmihal | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fıkıh literatürüne dair kavramları tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı fıkıh ekolleri geleneğinde üretilen belli başlı fıkıh metin, şerh ve diğer eserleri, özellikleri ve kaynak hiyerarşisindeki yeri bağlamında tahlil edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı usul geleneğinde üretilen belli başlı fıkıh usulü eserlerini, özellikleri ve kaynak hiyerarşisindeki yeri bağlamında değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Başlıca fıkıh ekollerinin önemli hüküm ve fetva terimlerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İslam hukuku literatürüne kolayca ulaşmanın modern yöntem ve araçlarını kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fıkıh literatürüne dair kavramları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı fıkıh ekolleri geleneğinde üretilen belli başlı fıkıh metin, şerh ve diğer eserleri, özellikleri ve kaynak hiyerarşisindeki yeri bağlamında tahlil edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı usul geleneğinde üretilen belli başlı fıkıh usulü eserlerini, özellikleri ve kaynak hiyerarşisindeki yeri bağlamında değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başlıca fıkıh ekollerinin önemli hüküm ve fetva terimlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam hukuku literatürüne kolayca ulaşmanın modern yöntem ve araçlarını kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |