Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fıkıh Usûlü | TBA5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Fıkıh usûlüne dair genel bilgileri; şer'î hüküm ve delillerini ve bunlarla ilgili konu ve terminolojiyi öğrenme. |
Ders İçeriği |
Fıkıh usülü ve fıkıh arasındaki farklara temas edilecek hüküm ve hükümle ilgili konular ayrıntılarıyla ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Şaban, Zekiyyüdin, Usulu'l-Fıkhi'l-İslâmi; Zeydan, Abdulkadir, el-Veciz fi usuli'l-fıkh
Şaban, Zekiyyüdin, Usulu'l-Fıkhi'l-İslâmi; Zeydan, Abdulkadir, el-Veciz fi usuli'l-fıkh |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fıkıh usulüne giriş, Fıkıh usulü metodları ve tarihi gelişimi | Tartışmalı Ders |
2 | Kur´an-ı Kerîm (Kitab) | Ders |
3 | Sünnet | Tartışmalı Ders |
4 | İcma | Ders |
5 | Kıyas | Ders |
6 | İstihsan, Mesalih-i mürsele, Sahabe kavli, Şer'u men kablena, Örf, Sed-i zerai, İstıshab | Ders |
7 | İctihad | Ders |
8 | Hüküm ve türleri a) Teklîfî hükümler b) Vadî hükümler | Ders |
9 | Hâkim , Mahkûm fîh, Mahkûm aleyh (Mükellef) | Ders |
10 | Vazolunduğu Mana Bakımından Lafızlar, Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar | Ders |
11 | Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar, Kullanıldığı Mana Bakımından Lafızlar, | Ders |
12 | Manaya Delaletinin Açıklık Kapalılığı Bakımından Lafızlar, Manaya delalet şekli bakımından lafızlar | Ders |
13 | İslam Hukukunun Gayeleri, Delillerin teâruzu | Ders |
14 | Nesh, İctihad, Taklid | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh usulü ilmini tanımlayabilir, konusunu, temel meselelerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh usulü ilminin diğer ilmi disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh usulünün doğuşu ve tarihi gelişimini özetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh usulünün elfaz konularını anlayabilir ve örneklerle açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hüküm çıkarma yöntemlerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |