EN
  • Anasayfa
  • TBA5018 Günümüz Kelam Problemleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TBA5018 - Günümüz Kelam Problemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Günümüz Kelam Problemleri TBA5018 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA)
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüze yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM
Ders Veren
Amaç

Bu dersle öğrencinin günümüzde itikadî açıdan problem teşkil eden konular hakkında fikir sahibi olması ve bunların cevap ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Din, bilim, demokrasi ve laiklik, Reenkarnasyon, satanizm, cin, şeytan, medyumculuk, ateizm, dini çoğulculuk, irtica, fundamentalizm, şiddet, terör ve din; küreselleşme ve din, gelenek, modernite, tecdid, reform ve İslam, transhümanizm, metaverse konuları tartışılmaktadır.

Ders Kaynakları Günümüz Kelam Problemleri. Prof. Dr. Mehmet Evkuran, Harun Çağlayan BİLAY (BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAYINLARI, 2021); Güncel Kelam Tartışmaları Doç. Dr. Enis Doko, Doç. Dr. Mehmet Bulgen M.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ VAKFI YAYINLARI, 2020)
Bediüzzaman Said Nursi , Asay-i Musa, Diyanet Vakfı yayınları 2023
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kelâm ilmi açısından problem olan hususlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Kelâm ilminin ontoloji ve epistemoloji anlayışının kelâmî problemlere ve çözümlerine etkisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Ateizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Kötülük Problemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
5 Deizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Satanizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Görünmez Varlıklar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 Arasınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Mehdilik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
11 Sekülerizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Transhümanizm Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Yapay Zeka ve Din Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Tenasüh Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
15 Hurafe ve Batıl Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ateizm, materyalizm ve pozitivizm gibi din karşıtı akımların temel tezlerini tanır, bunlara karşı dinin nasıl bir duruşa sahip olması gerektiğini tartışır Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Problemlere hissî değil, objektif, eleştirel ve bütüncül bir tarzda bakar Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Günümüzde İslâm itikadı açısından problem teşkil eden konular hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - -
Ateizm, materyalizm ve pozitivizm gibi din karşıtı akımların temel tezlerini tanır, bunlara karşı dinin nasıl bir duruşa sahip olması gerektiğini tartışır - - - - - - - - - - - -
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. - - - - - - - - - - - -
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. - - - - - - - - - - - -
Problemlere hissî değil, objektif, eleştirel ve bütüncül bir tarzda bakar - - - - - - - - - - - -