Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis İlimleri I | TBA5019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hadis ilimlerini oluşturan temel konuları tanıtıp teorik açıdan araştırıp incelemektir. |
Ders İçeriği |
Rivayetü'l-Hadîs, Fıkhü'l-Hadîs, Garibü'l-Hadîs, Muhtelifü'l-Hadîs, Nasih ve Mensûh, Esbab Vurûdü'l-Hadîs, iLelü'l-Hadîs |
Ders Kaynakları |
1- Şerhi İlel Tirmizî li İbn Recep el-Hanbeli/ Dr. Hamam mukaddimesi
2-Menhec İbn Esîr el-Cezerî fi Musannefihi: e'n-Nihayet fi Garibîl Hadisi ve'l-Eser/ Prof. Ahmed b. Muhammed el-Harrât
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 7 | 14 | 98 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | RİVAYETÜ'L-HADİS (Giriş) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | FIKHÜ'L-HADÎS (Giriş) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | GARÎBÜ'L-HADÎS (Giriş) | |
4 | MUHTELİFÜ'L-HADÎS (Giriş) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | NASİH VE MENSÛH (Giriş) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
6 | ESBAB VURÜDİ'L-HADÎS (Giriş) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Giriş) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
8 | Hadisteki İlletin sebepleri ve keşif yolları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
9 | Hadisteki İlletin kısımları ve el-Eşbâh fi'l-İleli konusu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | İlel ilmine dair bazı kural ve faydalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
11 | Sika olup cerh kitaplarında zikredilmediği halde, bazı vakitlerde rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen râviler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Sika olup, bazı mekânlarda tahammül veya rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen raviler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
13 | Sika olup cerh kitaplarında zikredilmediği halde, bazı şeyhlerden rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen raviler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
14 | Sika olup cerh kitaplarında zikredilmediği halde, bazı özel durumlarda rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen raviler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis ilimlerine dair genel bir bakış, Eleştirel düşünce ve analiz yeteneği. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Ravi ve rivayete dair doğru analiz ve tasavvur. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis ilimlerine dair genel bir bakış, Eleştirel düşünce ve analiz yeteneği. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ravi ve rivayete dair doğru analiz ve tasavvur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |