EN
  • Anasayfa
  • TBA5019 Hadis İlimleri I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TBA5019 - Hadis İlimleri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis İlimleri I TBA5019 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA)
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Ders Veren
Amaç

Hadis ilimlerini oluşturan temel konuları tanıtıp teorik açıdan araştırıp incelemektir.

Ders İçeriği

Rivayetü'l-Hadîs, Fıkhü'l-Hadîs, Garibü'l-Hadîs, Muhtelifü'l-Hadîs, Nasih ve Mensûh, Esbab Vurûdü'l-Hadîs, iLelü'l-Hadîs

Ders Kaynakları 1- Şerhi İlel Tirmizî li İbn Recep el-Hanbeli/ Dr. Hamam mukaddimesi 2-Menhec İbn Esîr el-Cezerî fi Musannefihi: e'n-Nihayet fi Garibîl Hadisi ve'l-Eser/ Prof. Ahmed b. Muhammed el-Harrât
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 7 14 98
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 RİVAYETÜ'L-HADİS (Giriş) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 FIKHÜ'L-HADÎS (Giriş) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 GARÎBÜ'L-HADÎS (Giriş)
4 MUHTELİFÜ'L-HADÎS (Giriş) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
5 NASİH VE MENSÛH (Giriş) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
6 ESBAB VURÜDİ'L-HADÎS (Giriş) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
7 İLÜLÜ'L-HADÎS (Giriş) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
8 Hadisteki İlletin sebepleri ve keşif yolları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
9 Hadisteki İlletin kısımları ve el-Eşbâh fi'l-İleli konusu Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 İlel ilmine dair bazı kural ve faydalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
11 Sika olup cerh kitaplarında zikredilmediği halde, bazı vakitlerde rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen râviler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
12 Sika olup, bazı mekânlarda tahammül veya rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen raviler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
13 Sika olup cerh kitaplarında zikredilmediği halde, bazı şeyhlerden rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen raviler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
14 Sika olup cerh kitaplarında zikredilmediği halde, bazı özel durumlarda rivayet ettiği hadisleri zayıf görülen raviler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis ilimlerine dair genel bir bakış, Eleştirel düşünce ve analiz yeteneği. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Ravi ve rivayete dair doğru analiz ve tasavvur. Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis ilimlerine dair genel bir bakış, Eleştirel düşünce ve analiz yeteneği. 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ravi ve rivayete dair doğru analiz ve tasavvur. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3