Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis Usulü Metinleri I | TBA5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi İhsan DELAL |
Amaç |
Ravi ve riyayeti tanımlarken kullanılan kavramların tanıtılması ve bu kavramların tarih boyunca gelişim aşamalarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, hadislerin aktarılmasında kullanılan tahammül ve eda lafızlarının tanıtılması da bu dersin gayeleri arasındadır. |
Ders İçeriği |
Rivayetlerin kaynağı bakımından taksimi, Sıhhat bakımından taksimi, İsnad sayısına göre taksimi. |
Ders Kaynakları |
1-El-Kifaye Fî Ma'rifeti İlmi Usuli'r-Rivaye /Hatîb el-Bağdâdî
2- Yeni Hadis Usûlü / Dr. Mahmud Tahhân
3- Hadis Usûlü / Dr. Fatma Aydın ve diğerleri...
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadis Usûlü ilminin doğuşu ve tarihi gelişimi, Hadis Usûlü sahasında telif edilen en meşhur eserler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
2 | Mütevâtir haber | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
3 | Haber-i Vahid | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
4 | Hasen hadis | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | Hadis meclisleri ve özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
6 | Hadis meclislerinde sema'ın sahih olmasının şartları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
7 | Hadis meclislerinde Sema'ı olmsuz yönde etkileyen davranışlar | |
8 | Hadiste icâzet konusu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
9 | Râvinin adaleti | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | Râvinin zabtı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
11 | Râvinin cerhi ve cerhin kabul şartları | |
12 | Râvinin bidat ehlinden olması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
13 | Münavele ve Vicâde | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
14 | Vasiyet ve İ'lâm | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ravi ve rivayete dair kavramları tanıma ve tarih boyunca bu kavramların gelişmesinde etkili olan faktörleri görme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | |
Hadis meclislerini tanıma ve ravi faktörünün hadis rivayetine etkisini görme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ravi ve rivayete dair kavramları tanıma ve tarih boyunca bu kavramların gelişmesinde etkili olan faktörleri görme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hadis meclislerini tanıma ve ravi faktörünün hadis rivayetine etkisini görme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |