EN
  • Anasayfa
  • TBA5022 Kur’ân Belagatı I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TBA5022 - Kur’ân Belagatı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kur’ân Belagatı I TBA5022 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA)
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders belirlenen kitap ve makaleler okutularak ve müzakere edilerek işlenir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA
Ders Veren
Amaç

Kur'ân-ı Kerim'in i'câzı ve teorileri hakkında bilgi sahibi olur. Kur'ân'ın belagat inceliklerini meani ilmi çerçevesinde kavrar.

Ders İçeriği

Kur'ân'ın mucizeliği yönünde tarihsel süreç içerisinde ortaya atılmış teorilerin değerlendirilmesi. Kur'ân'ın eşsiz belagatının meani ilmi çerçevesinde örnekleri.

Ders Kaynakları Min Belâğati'l-Kur'ân-Ahmed Bedevi
Vücuh min i'câzi'l-Qur'an-Mustafa Debbâğ
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 40 1 40
Final Final 16 1 16
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kur'ân-ı Kerim'in mucizeliği ve Araplara meydan okuması. Tartışmalı Ders
2 Kur'ân-ı Kerim'in mucizeliği hususunda ortaya atılan teoriler. Sarfe nazariyesi ve değerlendirmesi. Tartışmalı Ders
3 Kur'ân'ın i'cazını ele alan literatürün tanıtılması. Sarfe dışındaki diğer i'caz nazariyeleri. Tartışmalı Ders Grup Çalışması
4 Nazım nazariyesi ve Abdülkâhir Cürcani'nin eserlerinin tanıtılması.
5 Günümüzde kaleme alınan eserlerde i'caz teorileri. Tartışmalı Ders Grup Çalışması
6 Kur'ân'ın kelime seçimindeki ve fasılalarındaki belagat inceliklerinin ele alınması. Tartışmalı Ders Grup Çalışması
7 Kur'ân'ın takdim-te'hir, hazf-zikr ve marife-nekre kullanımlarındaki belagat incelikleri. Tartışmalı Ders Grup Çalışması
8 Kur'ân belagatının isim ve fiil cümleleri bağlamında ele alınması. Tartışmalı Ders Grup Çalışması
9 Kur'ân'da kullanılan müfret, tesniye ve cemi kelimelerin belagat açısından ele alınması. Tartışmalı Ders
10 Kur'ân'da kullanılan müzekker ve müennes kelimelerin belagat açısından ele alınması. Tartışmalı Ders
11 Kur'ân belagatının kasr üslubu bağlamında incelenmesi. Tartışmalı Ders
12 Kur'ân'da kullanılan îcâz, ıtnâb ve müsavata dair belagat inceliklerinin incelenmesi. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
13 Kur'ân belagatının inşa cümleleri bağlamında incelenmesi. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
14 Kur'ân belagatının fasıl ve vasıl cümleleri bağlamında incelenmesi. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kur'ân'ın mucizeliği ile ilgili fikirleri tanır. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kur'ân belagatı ile ilgili bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Belagat ilminin meani kısmıyla ilgili öğrendiği konuları Kur'an'a uygular. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kur'ân'ın mucizeliği ile ilgili fikirleri tanır. 5 3 3 3 3 3 3 3 3 4 2 1
Kur'ân belagatı ile ilgili bilgi sahibi olur. 5 3 3 3 2 3 3 3 4 3 3 3
Belagat ilminin meani kısmıyla ilgili öğrendiği konuları Kur'an'a uygular. 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3