Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Arap Şiiri I | TBA5023 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Klasik Arap şiirinin birinci ve ikinci cahiliyeden başlamak üzere, İslamî dönemleri de içerecek şekilde ortaya çıkışını, hakkında ileri sürülen görüşleri ve yapılan tartışmaları, her dönemin belli başlı şairlerini ele alıp incelemek ve bu konularla ilgili değerlendirme yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste İslam öncesi klasik dönemden başlayarak Abbasiler Döneminin sonlarına kadar Arap coğrafyasında ve Arapların yaşadığı diğer bölgelerde ortaya koydukları manzum eserler okunup değerlendirilecek, şiir temaları ve şekilsel ve muhteva bakımından şiirin geçirdiği değişim ve dönüşümler ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Kenan Demirayak, Arap Edebiyat Tarihi Serisi
Hannâ el-Fâhûrî, Târîhu’l-edebi’l-arabî, yer yok, tarihsiz Butrus el-Bustânî, Udebâu’l-Arab,Beyrut,1989 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 5 | 50 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Cahiliye şiirinin genel durumu | Tartışmalı Ders |
2 | Cahiliye şiirinin temaları ile ilgili genel bilgiler | Tartışmalı Ders |
3 | Övünç ve kahramanlık temaları | Tartışmalı Ders |
4 | Siyasi Şiir | Tartışmalı Ders |
5 | Methiye | Tartışmalı Ders |
6 | Önde gelen klasik arap şairleri hakkında genel bilgiler. | Tartışmalı Ders |
7 | Cahiliye şiirinde tabiat teması | Tartışmalı Ders |
8 | Klasik arap şiirinde gazel | Tartışmalı Ders |
9 | Arap Şiiirinde Mütenebbi | Tartışmalı Ders |
10 | Arap Şiirinde Ebû Temmâm | Tartışmalı Ders |
11 | Arap Şiirinde İbnü'r-Rûmî | Tartışmalı Ders |
12 | Arap Şiirinde İbn Fâris | Tartışmalı Ders |
13 | Arap Şiirinde Ebû Nüvâs | Tartışmalı Ders |
14 | Arap Şiirine Genel Bir Bakış | Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap toplumunun birinci cahiliye döneminde şiirin durumu hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak; | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İkinci cahiliye döneminde şiirin başlıca temalarını öğrenip bunlar ışığında Arap toplumunu siyasal, sosyal ve kültürel olarak değerlendirmek; | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu dönemin şaheserleri kabul edilen şiirlerin başlıcalarını tanımak, ilk şiir örneklerinin ortaya çıkışı konusundaki tezleri eleştirel bir bakışla analiz etmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cahiliye şiirinin tarihsel gerçekliği etrafında gerçekleşen tartışmaları mukayeseli olarak değerlendirmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslami Dönem şiirinin cahiliye şiirinden ayrıldığı hususlar hakkında bilgi sahibi olup gözlem yapabilmek; | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap toplumunun birinci cahiliye döneminde şiirin durumu hakkında bilgi ve fikir sahibi olmak; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İkinci cahiliye döneminde şiirin başlıca temalarını öğrenip bunlar ışığında Arap toplumunu siyasal, sosyal ve kültürel olarak değerlendirmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dönemin şaheserleri kabul edilen şiirlerin başlıcalarını tanımak, ilk şiir örneklerinin ortaya çıkışı konusundaki tezleri eleştirel bir bakışla analiz etmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cahiliye şiirinin tarihsel gerçekliği etrafında gerçekleşen tartışmaları mukayeseli olarak değerlendirmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslami Dönem şiirinin cahiliye şiirinden ayrıldığı hususlar hakkında bilgi sahibi olup gözlem yapabilmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |