Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ana Akım İslam | TBA5025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Muhammet YURTKURAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin genel amacı; Sünnî anlayışın tarihçesi ve görüşleri hakkında öğrencilere bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Ehl-i Sünnet mezhepleri ve görüşlerine değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
Kelam El Kitabı. Ed. Şaban Ali Düzgün. (Ankara: Grafiker Yayınları, 2008).
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İtikadi mezheplerin oluşumu | |
2 | Ehl-i Sünnet mezhebinin oluşmasına öncülük eden şahsiyetler | |
3 | İmamı Azam ve itikadi görüşleri | |
4 | Selefiyye mezhebi | |
5 | Eşariyye mezhebi | |
6 | Matürîdîyye mezhebi | |
7 | Müteahhirin dönem kelamı | |
8 | İmam Gazalî ve Fahreddin er-Râzî | |
9 | Ehli hadisin kelama yönelik eleştirileri | |
10 | Sünnî anlayışla Mutezîli anlayış arasındaki tartışmalı konular | |
11 | Kelam İlminde Varlık | |
12 | Kelam İlminde Bilgi | |
13 | Kader Meselesi | |
14 | İyilik ve Kötülük Meselesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sünni kelamın varlık ve bilgi anlayışını öğrenir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ana akım İslami mezhepleri tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Temel tartışma konularını bilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Sünni kelama yönelik eleştirilerden haberdar olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Günümüzde yapılan tartışmalardan haberdar olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sünni kelamın varlık ve bilgi anlayışını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ana akım İslami mezhepleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel tartışma konularını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sünni kelama yönelik eleştirilerden haberdar olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günümüzde yapılan tartışmalardan haberdar olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |