Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Fıkıh Problemleri | TBA5035 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeni ortaya çıktığı için kaynaklarda dinî hükmü bulunmayan modern konuların hükümlerini tespite çalışmak |
Ders İçeriği |
Zamanın ve bilimlerin değişmesiyle ortaya çıkan durumlar |
Ders Kaynakları |
İslam Hukuku El Kitabı
1.Soner Duman, Günümüz Fıkıh Problemleri, 2) Faruk Beşer, Fetvalarla Çağdaş Hayat, 3. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dinî Konular 4.Hayreddin Karaman, Günlük Hayatımızdaki Helallar ve Haramlar, 5. Hayreddin Karaman, İslamın Işığında Günün Meseleleri. 1. DİA (ilgili maddeler), 2. Günümüz Fıkıh Problemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları 3. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dinî Konular |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Günümüz Fıkıh Problemlerinin Çözümünde İlke ve Yöntemler | Tartışmalı Ders |
2 | İbadet Hayatına İlişkin Problemler | Ders |
2 | Kıyas-taklit, telfik, belli bir mezhebe bağlı kalma zorunluluğu | Tartışmalı Ders |
3 | Aile Hayatına İlişkin Problemler I | Ders |
3 | İbadet Hayatı ile İlgili Meseleler | Tartışmalı Ders |
4 | Aile Hayatına İlişkin Problemler II | Ders |
4 | Finansman temin yöntemleri ve katılım bankalarının faaliyetleri | Tartışmalı Ders |
5 | Gıda Maddeleri ve Bağımlılıklar I | Ders |
5 | sigorta | Tartışmalı Ders |
6 | Gıda Maddeleri ve Bağımlılıklar II | Ders |
6 | borsa | Tartışmalı Ders |
7 | Tıbbî Uygulamalar I | Ders |
7 | organ nakli | Tartışmalı Ders |
8 | Tıbbî Uygulamalar II | Ders |
8 | tüp bebek ve taşıyıcı annelik | Tartışmalı Ders |
9 | Eğlence, Spor, Sanat | Ders |
9 | genetik kopyalama ve transhümanizm | Tartışmalı Ders |
10 | Ticarî Hayat | Ders |
10 | gıda güvenliği ve helal gıdalar | Tartışmalı Ders |
11 | Faiz, Kredi ve Finans İşlemleri | Ders |
11 | Gayr-i Müslimlerle Birlikte Yaşama İle İlgili Meseleler | Tartışmalı Ders |
12 | Menkul Kıymetler | Ders |
12 | oyun ve eğlenceler | Tartışmalı Ders |
13 | Gayr-i müslimlerle ilişkiler | Ders |
13 | sigara, içki ve diğer bağımlılıklar | Tartışmalı Ders |
14 | Dini Düşüncede Değişim ve Tecdid | Ders |
14 | bitcoin ve diğer kriptolar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çağdaş fıkhi problemlerin temel kavramlarını öğrenerek bu problemlerin esas kaynağını tespit edebilme | |||
Fıkhî problemleri çözme yöntemlerini öğrenebilme | |||
Naslara dayalı hükümlerle çağdaş fıkıh problemlerinin çözümü arasında bağlantı kurabilme | |||
Çağdaş fıkıh problemlerinin temel kaynaklarını İslam medeniyeti açısından yorumlayabilme; | |||
Tıp ilminin ve teknolojisinin gelişim süreci ile güncel fıkıh problemleri arasındaki ilişkiyi tespit edebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş fıkhi problemlerin temel kavramlarını öğrenerek bu problemlerin esas kaynağını tespit edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkhî problemleri çözme yöntemlerini öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Naslara dayalı hükümlerle çağdaş fıkıh problemlerinin çözümü arasında bağlantı kurabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş fıkıh problemlerinin temel kaynaklarını İslam medeniyeti açısından yorumlayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıp ilminin ve teknolojisinin gelişim süreci ile güncel fıkıh problemleri arasındaki ilişkiyi tespit edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |