EN
  • Anasayfa
  • TBA5040 Arap Zühd ve Hikmet Şairleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TBA5040 - Arap Zühd ve Hikmet Şairleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Arap Zühd ve Hikmet Şairleri TBA5040 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA)
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adnan ARSLAN
Ders Veren
Amaç

Dünya’nın fani ve insanın de içinde geçici bir misafir olduğu vurgusunu defalarca yineleyen Kur’an âyetleri ve Hadisler, Arap edebiyatında “fani dünya” temalı manzum ve mensur eserlerin yazılmasında etkili olmuştur. Klasik Arap şiirinde Abbasîler döneminden itibaren devam edegelen konulardan biri olan “fani dünya” ve “zühd” modern Arap edebiyatında da yerini almıştır. Klasik Arap şiirinde fani dünya ve zühd konulu şiir söyleyen şairlerin edebiyat yapmaktan çok “irşat” maksatlı hareket ettikleri ve öncelikli olarak “söz sanatları” konusunda yüzeysel düşünen halk kitlelerini hedef aldıkları görülmektedir. Modern Arap şiirinde ise romantizmin etkisiyle bir tür “fanilik ve zühd” işlenmiş olsa da amaç ve ele alınış bakımından bazı farklılıklar ortaya çıktığı görülmüştür. Bu derste söz konusu zühd ve hikmet temalı Arap şiirleri incelenecektir.

Ders İçeriği

Abbasi dönemi şiirine damgasını vuran zühd ve edebiyat temasında öne çıkan Ebu'l-Atahiye, Mahmud Verrâk vb. şairlerin zühd ve hikmet içerikli şiirlerinin biçim ve içerik bakımından incelemesi yapılır. Bu tür şiirlerin kaleme alınmasındaki tarihi ve felsefi arka planın üzerinde durulur.

Ders Kaynakları Ahmed Bedewi, Arap edebiyatı,
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 6 60
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 180
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tasavvufi Şiir Tartışmalı Ders
2 Zühd Şiiri Tartışmalı Ders
3 Hikmet Şiiri Tartışmalı Ders
4 Ebu'l-Atâhiye ve Şiiri Tartışmalı Ders
4 Ebu'l-Atâhiye ve Şiiri Tartışmalı Ders
6 Mahmûd Verrâk ve Şiiri Tartışmalı Ders
6 Mahmûd Verrâk ve Şiiri Tartışmalı Ders
8 Ebû Nuvâs ve Zühd Şiiri Tartışmalı Ders
8 Ebû Nuvâs ve Zühd Şiiri Tartışmalı Ders
10 Zühd Şiirinde Belli Akımlar Tartışmalı Ders
11 Hikmet Şiirinde Belli Akımlar Tartışmalı Ders
12 Modern Arap Şiirinde Zühd Tartışmalı Ders
13 Modern Arap Şiirinde Hikmet Tartışmalı Ders
14 Cahiliye Şiirinde Hikmet Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Arap zühd şairlerini tanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Arap hikmet şairlerini tanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Arap edebiyatında zühd ve hikmet akımları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Arap zühd şiirlerini okuyarak manevi huzura ulaşır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hikmet şiirlerinden edindiği ibret ve dersler ile hayat tecrübesi sahibi olur. Hayata ve olaylara olumlu bakmayı öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Arap zühd şairlerini tanır. - - - - - - - - - - - -
Arap hikmet şairlerini tanır. - - - - - - - - - - - -
Arap edebiyatında zühd ve hikmet akımları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - -
Arap zühd şiirlerini okuyarak manevi huzura ulaşır. - - - - - - - - - - - -
Hikmet şiirlerinden edindiği ibret ve dersler ile hayat tecrübesi sahibi olur. Hayata ve olaylara olumlu bakmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - -