Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis İlimleri II | TBA5045 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hadisleri anlama yorumlama, çelişkileri giderme, sorunları tespit etme gibi hadis ilimlerine dair meseleleri örnekler üzerinden ele alarak incelemeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Rivayetü'l-Hadîs, Fıkhü'l-Hadîs, Garibü'l-Hadîs, Muhtelifü'l-Hadîs, Nasih ve Mensûh, Esbab Vurûdü'l-Hadîs, iLelü'l-Hadîs |
Ders Kaynakları |
1- Kitabü't-Temyîz /İmam Müslim
2- Şerh İleli'l-Hadis /Ebu Abdillah Mustafa b. el-Adevî
3- Fethü'l-Bari, ibn Hacer
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Rivayetü'l-Hadîs (ez-Zührî örneğinde) | |
2 | Fıkhü'l-Hadis (Örnek hadisler) | |
3 | Garibü'l-Hadis (Örnek Hadisler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
4 | MUHTELİFÜ'L-HADÎS (Örnek hadisler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
5 | NASİH VE MENSÛH (Örnek hadisler) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
6 | ESBAB VURÜDİ'L-HADÎS (Örnek Hadisler) | |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
7 | İLÜLÜ'L-HADÎS (Örnek hadis) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis analizi, tashih ve tad'if kabiliyeti edinme. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Eleştirel bakış, doğru analiz, kritik düşünce. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis analizi, tashih ve tad'if kabiliyeti edinme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eleştirel bakış, doğru analiz, kritik düşünce. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |