Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sahabe’nin Kur’ân-ı Kerim Tefsiri | TBA5046 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
Amaç |
Bu dersin temel amacı, İslamın öncüleri konumunda olan sahabenin Kur'an ve tefsir algısını kavramaktır. Bu sayede sonradan ortaya çıkan yanlış anlama ve yorum çabalarını ortadan kalkacaktır. |
Ders İçeriği |
Hz. Peygamber’den sonra en önemli Kur’an yorumcuları bulunan ve Kur’an’ın nazil oluşuna sahip olan ve mükemmel imana sahip olan sahabenin Kur’an ayetleri hakkında önerdikleri yorumları ihtiva eder. |
Ders Kaynakları |
Sahabenin Sünnet Anlayışı, Bünyamin Erul
Sahabe devri siyasi hadiselerinin kelami problemlere etkileri. / Ahmet Akbulut. Sahabe ve hadis rivayeti : (tahammül, nakil ve tenkidleri). / Nevzat Aşık. Sahabe uygulaması olarak sünnete bağlılık. / Aynur Uraler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sahabi Kavramı | Ders |
2 | Sahabenin Kullanımında "Sünnet" Kavramı | Ders |
3 | Sahabede Peygamber Telakkisi | Ders |
4 | Sahabede Sünnete yönelik zahirî yaklaşımlar | Ders |
5 | Sahabede Sünnete yönelik fıkhî yaklaşımlar | Ders |
6 | Sahabede Sünnete yönelik ictihadî yaklaşımlar | Ders |
7 | Sahabe Literatürü | Ders |
8 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Sahabenin Birbirine Yönelttiği Eleştiriler | Ders |
9 | Sahabenin Birbirine Yönelttiği Eleştiriler | Ders |
11 | Sahabenin hadis rivayetine bakışı | Ders |
12 | Sahabe Coğrafyası | Ders |
13 | Sahabe ve siyaset | Ders |
14 | Sahabenin örnekliği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sahabe kavramını bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Sahabelerle ilgili yorum yapar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Sahabenin olaylara bakışını yorumlar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sahabe kavramını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sahabelerle ilgili yorum yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sahabenin olaylara bakışını yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |