Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis Tarihi I | TBA5054 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hadis tarihi, hadisin Peygamberimiz(s.a.v) döneminden günümüze kadar geçirdiği serüveni, hadisle ilgili yapılan her türlü çalışmayı zaman ve mekan düzleminde, sebep sonuç ilişkiler içinde, yani Tarih biliminin ölçütleri doğrulusunda tanıtmayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Kitabet dönemi, tedvin dönemi, tasnif dönemi ve sonrasında hadis. |
Ders Kaynakları |
1- Hadis Edebiyatı/ İsmail Lütfi ÇAKAN, 2- Hadis Tarihi ve Metodolojisi/ Musa BAĞCI, 3- Hadis Istılahlarının doğuşu ve Gelişimi/Ahmet YÜCEL.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hz. Peygamber ve Sahabe Döneminde Hadis | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
2 | Hadis Edebiyatının Kaynakları | |
3 | Hadis Edebiyatının Oluşum Safhaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
4 | Ale'l-Rical Tasnif edilen Hadis Edebiyatı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | Ale'l-Ebvâb Tasnif edilen Hadis Edebiyatı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
6 | Tasnîf Devri Sonrası Hadis Edebiyatı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
7 | Hadis Usûlü Edebiyatı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
8 | Şerh Edebiyatı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
9 | Hadis Edebiyatından Faydalanma Usulleri ve Tahric Edebiyatı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Hadiste Rical İlmi ve Edebiyatı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
11 | Hadis İlmine Dair Kavramların Oluşum ve Gelişim Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Hadis Rihleleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
13 | Hadis Edebiyatından Faydalanmakta Modern İmkanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
14 | Türkiye'de Hadis Çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinleme ve anlamlandırma, araştırma, eleştirel düşünme, soru geliştirme. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Hadis ilminin tarih boyunca gelişim aşamalarını ve diğer ilimlerle etkileşimini öğrenme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve anlamlandırma, araştırma, eleştirel düşünme, soru geliştirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hadis ilminin tarih boyunca gelişim aşamalarını ve diğer ilimlerle etkileşimini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |