Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fıkıh Mezheplerinin Sünnet Anlayışı | TBA5062 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mezheplerin bir delil olarak sünnete olan yaklaşımlarını tartışmak ve haber kabul şartlarını mukayese etmek |
Ders İçeriği |
Fıkhın temel kaynaklarından biri olan sünnet konusunda fıkıh mezheplerinin farklı sıhhat anlayışlarına sahip oldukları ve bu anlayışları çerçevesinde sünnetin kabulü için farklı kabul şartları geliştirdikleri görülmektedir. Bu derste dört büyük mezhebin hadisin kabulü için ileri sürdükleri şartlar üzerinde durulacak ve bu şartların fıkıh tarihinde oluşmasını sağlayan temel felsefe inceleme konusu edilecektir. |
Ders Kaynakları |
Murteza Bedir, Fıkıh Mezhep Sünnet, Hanefi Fıkıh Teorisinde Peygamber’in Otoritesi, Dem Yayınları, 2017.
Mutlu Gül, Hanefi Usulünde Hadis Tenkidi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2018.
Ahmet Aydın, Aydın, Bir Hadis Tenkid Kriteri Olarak Umûmü’l-Belvâ Kavramı, Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2018, cilt: V, sayı: 9, s. 361-398
İshak Emin Aktepe, Erken Dönem İslam Hukukçularının Sünnet Anlayışı, Rağbet Yayınları, 2018. Bayraktutar, Muammer, İmam Şâfiî’de Hadisleri/ Sünneti Anlama ve Değerlendirmede Temel Yaklaşımlar, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi [Atatürk Üniversitesi İslâmi İlimler Fakültesi Dergisi] [İİFD] [EAÜİFD], 2009, sayı: 31, s. 83-125 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı | Tartışmalı Ders |
1 | Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı | Tartışmalı Ders |
1 | Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı | Tartışmalı Ders |
1 | Hanefî mezhebinin haber anlayışı ve "manevî inkıtâ" kavramı | Tartışmalı Ders |
5 | İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru | Tartışmalı Ders |
5 | İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru | Tartışmalı Ders |
5 | İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru | Tartışmalı Ders |
5 | İmam Şâfiî’nin sünnet anlayışı ve Şâfiî mezhebinin haber tasavvuru | Tartışmalı Ders |
9 | Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı | Tartışmalı Ders |
9 | Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı | Tartışmalı Ders |
9 | Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı | Tartışmalı Ders |
9 | Mâlikî mezhebinin haber teorisi ve Ame-i Ehli Medine Kavramı | Tartışmalı Ders |
13 | Hanbelilerin sünnet-haber tasavvurları | Tartışmalı Ders |
13 | Hanbelilerin sünnet-haber tasavvurları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mezheplerin sünnet anlayışını bilir | |||
Mezheplerin geliştirdikleri haber kabul şartlarının bilinmesi | |||
Mezheplerin sünnet anlayışlarının uygulamada ortaya çıkardığı sonuçların bilinmesi | |||
Mezheplerin sünnet anlayışlarının mukayese edilebilmesi | |||
Amel-i ehli medine ve umum-ı belva gibi temel kavramlanması öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mezheplerin sünnet anlayışını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mezheplerin geliştirdikleri haber kabul şartlarının bilinmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mezheplerin sünnet anlayışlarının uygulamada ortaya çıkardığı sonuçların bilinmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mezheplerin sünnet anlayışlarının mukayese edilebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Amel-i ehli medine ve umum-ı belva gibi temel kavramlanması öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |