Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Aile Hukuku | TBA5067 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders İslam hukukunun toplumun temel yapıtaşı olan aile ile ilgili hükümleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmayı ve bu doğrultuda esas olarak evlilik ve evliliğin sona ermesi konularını ayrıntılı olarak ele almayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders İslam hukukunun toplumun temel yapıtaşı olan aile ile ilgili hükümleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmayı ve bu doğrultuda esas olarak evlilik ve evliliğin sona ermesi konularını ayrıntılı olarak ele almayı amaçlamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Halil Cin, Ahmed Akgündüz, Türk Hukuk Tarihi, İstanbul, 2011.
Ahmet Yaman, İslam Aile Hukuku, İstanbul, 2015.
İbrahim Acar, İslam Aile Hukuku, Bursa, 2014.
Halil Cin, İslam ve Osmanlı Hukukunda Evlenme, Konya, 1988.
Mehmet Selim Aslan, İslâm Aile Hukuku |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak aile ve evlilik kavramları - Çeşitli hukuk sistemlerinde evlilik kurumu | Tartışmalı Ders |
2 | Nişanlanma Hüküm ve Sonuçları | Tartışmalı Ders |
3 | Evlenmenin Kurucu Unsurları | Tartışmalı Ders |
4 | Evlenmenin Geçerlilik, Yürürlülük ve Lüzum Şartları | Tartışmalı Ders |
5 | Geçici ve Sürekli Evlenme Engelleri | Tartışmalı Ders |
5 | Evliliğin Şahsi Hüküm ve Sonuçları | Tartışmalı Ders |
6 | Evliliğin Mali Hüküm ve Sonuçları Mehir ve Nafaka | Tartışmalı Ders |
7 | Evliliğin Sona Ermesi | Tartışmalı Ders |
8 | Talak Çeşitleri, Hüküm ve Sonuçları | Tartışmalı Ders |
9 | Karşılıklı Anlaşma ile Evliliğin Sona Ermesi (Muhalaa) | Tartışmalı Ders |
10 | Lian | Tartışmalı Ders |
11 | İlâ | Tartışmalı Ders |
12 | Zıhar | Tartışmalı Ders |
13 | Evliliğin Sona Ermesinin Hukuki Sonuçları: İddet | Tartışmalı Ders |
14 | İslam Aile Hukuku Hükümlerinin Osmanlı Devletindeki Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Aile ve evlilik kurumları hakkında genel bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam aile hukukunda evliliğin şartlarını, evlenme engellerini ve evliliğin hüküm ve sonuçlarını kavramak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Osmanlı Devleti'ndeki aile hukuku uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam aile hukuku ile günümüz aile hukuku kuralları arasında karşılaştırma yapmak | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Sözlü Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aile ve evlilik kurumları hakkında genel bilgi sahibi olmak ve dünya üzerindeki bellibaşlı hukuk sistemlerinin bu kavramlara verdiği önemi kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aile ve evlilik kurumları hakkında genel bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
İslam aile hukukunda evliliğin şartlarını, evlenme engellerini ve evliliğin hüküm ve sonuçlarını kavramak. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
Osmanlı Devleti'ndeki aile hukuku uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
İslam aile hukuku ile günümüz aile hukuku kuralları arasında karşılaştırma yapmak | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
Aile ve evlilik kurumları hakkında genel bilgi sahibi olmak ve dünya üzerindeki bellibaşlı hukuk sistemlerinin bu kavramlara verdiği önemi kavramak | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |