Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlk Dönem Tasavvuf Ekolleri | TBA5070 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasavvuf düşüncesinin temelini oluşturan ilk sufi ekolleri tanıtarak bunların sonraki dönemlerdeki etkisini analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
Tasavvufun Ortaya Çıkışı İlk Dönem Tasavvuf Mektepleri Bağdat Mektebi Mısır Mektebi Tayfurilik ve Sekr Hafifilik ve Gaybet Huzur |
Ders Kaynakları |
er-Riâye
er-Resâil et-Taarruf |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasavvufun Ortaya Çıkışı | Gösterim |
2 | İlk Dönem Tasavvuf Mektepleri | Gösterim |
3 | Bağdat Mektebi | Gösterim |
4 | Mısır Mektebi | Gösterim |
5 | Nişabur Mektebi | Gösterim |
6 | Tasavvufi Ekoller | Gösterim |
7 | Muhasibilik ve Rıza | Gösterim |
8 | Tayfurilik ve Sekr | Gösterim |
9 | Cüneydilik ve Sahv | Gösterim |
10 | Hakimiye ve Velayet | Gösterim |
11 | Harraziye ve Fena Beka | Gösterim |
12 | Hafifilik ve Gaybet Huzur | Gösterim |
13 | Hululiyye ve Hallac | Gösterim |
14 | İlk Dönemde Tasavvufi Tartışmalar | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
tasavvufun ilk mekteplerini bilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
ilk sufilerin hayatını ve düşüncelerini bilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Sufiliğin ilk dönem kavramlarını bilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
tasavvufun ilk mekteplerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ilk sufilerin hayatını ve düşüncelerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sufiliğin ilk dönem kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |