Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasavvuf Tarihi | TBA5071 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasavvufun kaynağını; Kur’an ve Sünnetten referanslarını göstermek, meşru çizginin çerçevesini belirleyerek tasavvuf ve tarikatlarda sapkın anlayış ve uygulamalara dikkat çekmek, tarihi safhalarını ve temsilcilerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Tasavvuf tarihinin safhaları, tasavvuf anlayışı ve uygulamalarının kaynağı, tasavvufun dindeki yeri ve alanı, temel kaynakları ve bunların muhtevası, tarikatlar ve kurucuları, tarihte ve günümüzdeki etkileri, tasavvuf ve tarikatlarla ilgili tartışma konuları; itirazlar ve cevapları ele alınacak. |
Ders Kaynakları |
Hasan Kamil Yılmaz - Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar
Mustafa Kara – Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi M. Necmeddin Bardakçı, Sosyo-Kültürel Hayatta Tasavvuf, Fakülte Kitabevi, Isparta 2000. Türkiye’de Tarikatlar: Tarih ve Kültür (ed. Semih Ceyhan), İsam Yayınları, İstanbul 2015. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi'nden "Tasavvuf", "Tarikat", "Sûfi", "Şeyh" ve "Zikir" maddeleri |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasavvufun tanımı, dindeki alanı ve hedefi. | Gösterim |
2 | Tasavvufun diğer İslam ilimlerinden farkı | Gösterim |
3 | Tasavvufun diğer mistik sistemlerden farkı | Gösterim |
4 | Tasavvuf tarihinin safhaları | Gösterim |
5 | Tasavvuf kavramlarının ortaya çıkış süreci | Gösterim |
6 | Tasavvuf klasikleri ve nitelikleri | Gösterim |
7 | Tarikatların ortaya çıkışı | Gösterim |
8 | Tarikatların kurucuları ve silsileler | Gösterim |
9 | Tarikatların eğitim usulleri | Gösterim |
10 | Tasavvufî düşünce mektepleri | Gösterim |
11 | Tasavvuf ve tarikatlarla ilgili “icâzet”, “silsile”, “seyru sülûk”, “rabıta”, “istimdat”, “sema-devran” gibi kavramların tartışılması | Gösterim |
12 | Sapkın tasavvuf ekolleri ve tarikatlar | Gösterim |
13 | Tasavvuf ve tarikatlar hakkında yapılan tenkidlerin tartışılması | Gösterim |
14 | Genel değerlendirme | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
tasavvufun kaynağını öğrenir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
alanda önemli sufilerin görüşlerini bilir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Ana tarikatları ve ilkelerini öğrenir | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
tasavvufun kaynağını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
alanda önemli sufilerin görüşlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ana tarikatları ve ilkelerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |