Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Tefsir Metinleri | TBA5073 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur’an ayetlerini farklı tefsirlerden incelemek, bir ayetin müfessirler tarafından ele alınışındaki incelikleri kavramak, konuyla ilgili gerekli çıkarımlarda bulunmak, rivayet ve dirayet tefsirleriyle diğer tefsirler arasındaki farkları belirlemek |
Ders İçeriği |
Klasik ve günümüzde yazılan tefsirlerden, belirli bir konuda seçilmiş parçaların karşılaştırılarak analizini yapar. |
Ders Kaynakları |
Kur’ân-ı Kerîm
Taberi, Camiu’l-Beyan Kurtubî el-Cami’u li Ahkami’l-Kur’an Kuşeyri, Letaifu’-İşarat Bursevî, Ruhu’l-Beyan Elmalılı, Hak Dini Kur’an Dili Süleyman Ateş, Çağdaş Kur’an Tefsiri Kur’ân-ı Kerîm Taberi, Camiu’l-Beyan Kurtubî el-Cami’u li Ahkami’l-Kur’an Kuşeyri, Letaifu’-İşarat Bursevî, Ruhu’l-Beyan Elmalılı, Hak Dini Kur’an Dili Süleyman Ateş, Çağdaş Kur’an Tefsiri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Taberi tefsirinde Namazla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
2 | Taberi tefsirinde Cuma namazıyla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
3 | Kurtubî tefsirinde namazla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
4 | Kuşeyri’nin tefsirinde namazla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
5 | Bursevi’nin tefsirinde namazla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
6 | Elmalılı ve S. Ateş’in tefsirlerinde namazla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
7 | Tabri tefsirinde çocuklarla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Taberi ve Kurtubî tefsirlerinde Harut ve Marut Kıssasının analiz | Tartışmalı Ders |
10 | Kuşeyri ve Teberi tefsirlerinde Harut ve Marut Kıssası | Tartışmalı Ders |
11 | Elmalı ve S. Ateş’in tefsirinde Adem ve Havva Kıssası | Tartışmalı Ders |
12 | Bursevi’nin tefsirinde Hz. Musa kıssası | Tartışmalı Ders |
13 | Kuşeyri’nin tefsirinde Hz. Şuay kıssası | Tartışmalı Ders |
14 | Elmalılı tefsirinde Hz. Musa ve Hızır kıssası | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tefsirlerdeki kavram ve terimlere vâkıftır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tefsirler arasında karşılaştırma yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tefsirlerdeki kavram ve terimlere vâkıftır. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Tefsirler arasında karşılaştırma yapabilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin ahlak kurallarıyla olan bağlantısını anlar ve yorumlar | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |