EN
  • Anasayfa
  • TBA5075 Hadiste Ricâl Tenkidi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TBA5075 - Hadiste Ricâl Tenkidi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadiste Ricâl Tenkidi TBA5075 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA)
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Ders Veren
Amaç

Cerh ve ta'dil edebiyatını, lafızlarını, bu lafızların mertebelerini doğuş ve gelişim aşamalarını ve bu alanda fahiş hatalara düşmemek için dikkat edilmesi gereken hususları öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Cerh ve ta'dil alanında telif edilen eserler, cerh ve ta'dil lafızları ve bu lafızların mertebeleri ve ifade ettikleri anlamlar.

Ders Kaynakları 1- e'r-Raf' ve't-Tekmîl fi'l-Cerh ve't-Ta'dil / Muhammed el-Leknevî 2- İlmü'r-Ricâl (neşetuhu ve tatavvuruhu) /Prof. Muhammed b. Matar ez-Zehrânî 3- Devabitü'l-Cerhi ve't-Ta'dîl / Dr. Abdulaziz b. Muhammed b. İbrahim 4- Hadis ilminde rical bilgisi ve kaynakları / Mehmet Eren
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konuya giriş ve tabakat türü eserler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
2 Sahabeyi tanıtan eserler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
3 Cerh ve Ta'dil kitapları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
4 Benzer isimde olan ravileri birbirinden ayırma Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
5 Bazı eserlerin ravilerine yönelik çalışmalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
6 Ravinin şahsı veya ismine dair ulumû'l-hadis eserlerindeki konular Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
7 Bölgesel anlamda öne çıkan ilmi şahsiyetler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
8 Bazı hadis imamları çevresinde kümelenen ravi tabakalarına dair örnekler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
9 Ravinin cerh edilmesine neden olan durumlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Cerh ve ta'dil lafızları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
11 Cerh ve ta'dilin te'âruzu ve kabul şartları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
12 Cerh ve ta'dil kitaplarında ravi ve rivayet ile ilgili kullanılan bazı kavramların değerlendirilmesi(1) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
13 Cerh ve ta'dil kitaplarında ravi ve rivayet ile ilgili kullanılan bazı kavramların değerlendirilmesi (2) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
14 Aynı çağda yaşamış ravilerin birbirlerine yönelttiği cerhlerin değerlendirilmesi. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Cerh ve ta'dile dair metot öğrenme Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
cerh ve tadil sahasındaki ihtilafları çözümleme yetisi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Cerh ve ta'dile dair metot öğrenme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
cerh ve tadil sahasındaki ihtilafları çözümleme yetisi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3