Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sünneti Anlamada Yöntem | TBA5077 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hz. Peygamber'in sünnetini doğru anlamayı, hadis tenkidinde takip edilmesi gereken yöntemi, sünnetin diğer şer-i deliller karşısındaki konumunu ve sünnetin insan hayatının farklı alanlarındaki rolünü tespit ve anlamayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sünnet, metin tenkidi, sünnetin Kur'an-ı kerim ve diğer şer-i kıstaslarla uyumluluğu. |
Ders Kaynakları |
1- Sünneti anlamada yöntem/ Yusuf el-Karadâvî
2- Sünnet ve hadisi anlama klavuzu/ Mehmet Görmez
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sünnetin İslam'daki konumu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
2 | Müslümanların sünnet karşısındaki sorumlulukları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
3 | Sünneti anlamanın temel esasları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
4 | Sünnetin fıkıh ve teşri' alanındaki rolü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
5 | Sünnetin davet ve tevcih alanındaki rolü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
6 | Zayıf hadisin terğîb ve terhîb alanlarında rivayeti | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
7 | Hadislerin Kur'an ışığında anlaşılması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
8 | Bir konuyla ilgili hadislerin bir arada incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
9 | İhtilaflı hadisler arasında cem ve tercih yapma meselesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
10 | Hadislerin sebep, maksat bağlamında incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
11 | Hadisleri anlamlandırmada değişmeye muhtemel faktörlerle, hadisi doğrudan etkileyen sabit hedefleri ayırmak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
12 | Hakiki mana ile mecazi manaları birbirinden ayırmak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
13 | Müşahede alemi ile gayb alemini ayırmak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
14 | Hadisin delalet ettiği manayı te'kit etmek | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis ve sünneti doğru anlama ve değerlendirme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kritik ve eleştirel düşünce | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis ve sünneti doğru anlama ve değerlendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kritik ve eleştirel düşünce | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |