Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan Dersi | TBA7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL (ARAPÇA) |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Muharrem TURAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA Prof. Dr. Osman KABAKÇILI Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Amaç |
Öğrencinin belirli bir ilimsel konuda bilgi ve deneyimini artırmasını, özgün bir tez çalışmasını planlamasını, tez çalışmasını zamanında ve kurallara uygun bir şekilde tamamlayıp yazmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Danışman yönetimindeki tez seviyesinde olan yüksek lisans öğrencisinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi ve mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. |
Ders Kaynakları |
makale, kitap
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Tez konusunun araştırılması | Ders |
3 | Tez konusunun araştırılması | Ders |
3 | Tez konusunun araştırılması | Ders |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
5 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
7 | Tez önerisi sunumu | Ders |
9 | İçindekiler kısmının hazırlanması | Ders |
9 | İçindekiler kısmının hazırlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
13 | Araştırmanın tasarlanması | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans düzeyinde edinilmiş bilgileri ve özgün araştırmaları uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün sonuçlara ulaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanıyla ilgili sorunları etik kurallara uygun biçimde araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanıyla ilgili kavramları açıklar ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, eleştirel bir yaklaşımla sorgular ve bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunar, uzman kişiler ile konuları tartışır ve özgün görüşler ortaya koyup savunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |