Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beden Dili | MOS181 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün öğretim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Asaf Evrim EVREN |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişim bağlamında beden dilini doğru kullanmayı öğrenmek, kişisel gelişimleri ve meslek hayatlarında etkili olabilmek adına beden dilinin inceliklerini öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Etkili iletişim ve beden dili kapsamında işlenecek konuların anlatılması ve derse giriş. İletişim, beden dili ve etkili iletişim konularının anlatılması. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Slaytlar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişime Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
2 | Beden Diline Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
3 | El ve vücudun konumlandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
4 | Eller,kollar ve parmakların kullanılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
5 | Boyundan Aşağı Beden Dili | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
6 | Elin yüze ve bedene temas jestleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
7 | Bacakların kullanışı ve oturma biçimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
8 | Vize sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
9 | Diksiyona giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
10 | Ses, nefes ve artikülasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
11 | Konuşma ve Sunum Esnasında Doğru Beden Kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
12 | Sözel Olmayan İletişimin Şifrelerini Çözmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
13 | Beden dili ve sunum becerileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
14 | Final sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Konuk Konuşmacı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sözsüz iletişim becerileri kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İnsanlarla ilgili bilgiler edindirmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Sözel olmayan işaret ve hareketlerin bilincine varılmasını sağlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrencilere beden dilini kullanarak nasıl iletişim kurduklarını göstermek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bedensel dışavurumların doğru yorumlanmasını sağlayacak bilgiyi vermev kişinin kendini daha derinden anlamasını sağlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sözsüz iletişim becerileri kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsanlarla ilgili bilgiler edindirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sözel olmayan işaret ve hareketlerin bilincine varılmasını sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere beden dilini kullanarak nasıl iletişim kurduklarını göstermek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bedensel dışavurumların doğru yorumlanmasını sağlayacak bilgiyi vermev kişinin kendini daha derinden anlamasını sağlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |