Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | KİM252 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK |
Amaç |
İş sağlığı ve güvenliği alanın öneminin kavratılması, ISG uygulamalarının öğrenilmesi, ISG ile ilgili kanunların anlaşılmasını sağlamak, ISG’ye ilişkin bilinç ve farkındalık yaratmak. |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliğinin temel kavramları, tarihçesi, yasal boyutu, temel uygulamalar, meslek hastalıkları ve iş kazaları, iş sağlığı ve güvenliği için koruyucular, risk değerlendirme. |
Ders Kaynakları |
İş Sağlığı ve Güvenliği İSG Konu Anlatım - Hap Bilgiler Kitabı
Muhammed Nurullah Acar
Pelikan Tıp Teknik Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriği. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimi | Gösterim |
3 | İş sağlığı ve güvenliği kapsamında temel kavramlar. | Gösterim |
4 | İş sağlığı ve güvenlik kültürü. | Gösterim |
5 | İş sağlığı ve güvenliği risk değerlendirmesi ve yönetimi. | Gösterim |
5 | İş sağlığı ve güvenliği risk değerlendirmesi ve yönetimi. | Gösterim |
7 | Ara sınav | Problem Çözme |
8 | Hukuksal açıdan iş kazaları ve meslek hastalıkları. | Gösterim |
9 | Meslek hastalıkları ve korunma yolları. | Gösterim |
10 | İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili mevzuat. | Gösterim |
11 | Kimya endüstrisinde iş kazaları ve meslek hastalıklarının analizi. | Beyin Fırtınası |
12 | Kimya sektöründe iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin tehlikeler. | Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Kimya sektöründe acil durumlar ve önlemleri. | Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Kimya sektöründe riskler ve alınacak önlemler. | Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimya endüstrisinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıklarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri analiz eder. | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Seminer Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İş sağlığı ve güvenlik kültürünü benimser. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya endüstrisinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıklarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş sağlığı ve güvenlik kültürünü benimser. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |