Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Analizi | KİM147 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Panel veri analizinde temel konuları anlamak, mikroiktisat ve makroiktisatla ilintili verilerin analizini ileri panel veri teknikleri kullanarak yapmak. Stata istatistik program paketinde kod yazımı becerilerini uygulamalı olarak ilerletmek. |
Ders İçeriği |
Dengeli ve dengesiz panel veri modelleri, tek ve iki yönlü hata bileşen regresyon modelleri ve hipotezlerin panel veri kullanılarak test edilmesi. Teorik bilgilerin Stata programı yardımıyla istatistiksel analizi. |
Ders Kaynakları |
Baltagi, Badi H. (2013), Econometric Analysis of Panel Data, 5th edition, Wiley
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örneklerle panel veri analizine giriş. Panel veri analizinin faydaları ve kısıtları. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Tek yönlü hata bileşen regresyon modeli. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | İki yönlü hata bileşen regresyon modeli | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Hipotezlerin panel veri ile testi. | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | Hata bileşen modelinde farklı yayılım ve serisel ilgileşim. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
6 | Görünüşte ilişkisiz regresyonlar ve hata bileşenleri. | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
7 | Ara Sınav | İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Eşanlı denklemler ve hata bileşenleri | Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Stata uygulamalı panel veri analizi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Devingen panel veri modelleri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
11 | Dengesiz panel veri modelleri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Sınırlı bağımlı değişkenler ve panel veri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
13 | Durağan olmayan paneller | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
14 | Stata uygulamalı panel veri analizi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Panel verilerin analizinde farklı modellemeler yapabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Panel veri analizinin Stata programı ile yapılması, kod yazımı ve bulguların yorumlanmasını sağlamak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Model kurulmasında yapılacak testler ile karşılaşılan sorunları tespit etmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Panel veri kullanımının diğer veri çeşitlerine göre üstünlüklerini ve kısıtlarını ortaya koymak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İstatistiksel sorunların giderilmesinde kullanılacak ekonometri tekniklerini kavramak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Panel verilerin analizinde farklı modellemeler yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Panel veri analizinin Stata programı ile yapılması, kod yazımı ve bulguların yorumlanmasını sağlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Model kurulmasında yapılacak testler ile karşılaşılan sorunları tespit etmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Panel veri kullanımının diğer veri çeşitlerine göre üstünlüklerini ve kısıtlarını ortaya koymak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistiksel sorunların giderilmesinde kullanılacak ekonometri tekniklerini kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |