Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Kimya ve Laboratuvarı | CKK101 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
Amaç |
Kimya ve Süreç Mühendisliğinde gerekli olabilecek temel kimya kavramlarını tanımlamak, bu bilgileri yorumlama ve sentezleme yeteneğini kazandırmaktır |
Ders İçeriği |
Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler. Çözeltiler ve fiziksel özellikleri. Kimyasal kinetik. Kimyasal dengenin ilkeleri. Asitler ve bazlar. Asit-baz ve çözünürlük dengeleri. İstemli değişme: Entropi ve serbest enerji. Elektrokimya. KIM 101ve KIM 102 içeriği ile ilgili deneysel çalışmalar |
Ders Kaynakları |
Kimya, Raymond Chang, Beta Yayınevi,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
Final | Final | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sıvılar, Katılar Ve Moleküller Arası Kuvvetler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
1 | Sıvılar, Katılar Ve Moleküller Arası Kuvvetler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
3 | Çözeltiler Ve Fiziksel Özellikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
4 | Çözeltiler Ve Fiziksel Özellikleri: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
5 | Kimyasal Kinetik: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
6 | Kimyasal Kinetik | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
7 | Kimyasal Denge | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
7 | Kimyasal Denge | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
9 | Asit, Baz Ve Asit-Baz Dengesi: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
10 | Sulu Çözeltilerde Denge | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
11 | Sulu Çözeltilerde Denge: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
13 | Termodınamık: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
13 | Termodınamık: | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
14 | Elektrokimya | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DK3) Çözeltilerin fiziksel özelliklerini ifade eder. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DK 2) Çözelti tiplerini tanımlar, oluşumlarını açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DK 1)Bağ teorileri ve moleküler yapıları tanımlayarak Maddenin halleri ve moleküler kuvvetler arasında ilişki kurar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DK5)Kimyasal reaksiyonlarda denge yi ifade eder ve Lachatelier prensibibni dengedki önemini açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DK6)Kimyasal dengeyi termodinamik açıdan açıklar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DK 4) Reaksiyon hızını tanımlar ve birincil ve ikincil reaksiyonlarda yarılanma ömrü ve derişm hesabı yapar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DK3) Çözeltilerin fiziksel özelliklerini ifade eder. | 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
DK 2) Çözelti tiplerini tanımlar, oluşumlarını açıklar | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |
DK 1)Bağ teorileri ve moleküler yapıları tanımlayarak Maddenin halleri ve moleküler kuvvetler arasında ilişki kurar. | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
DK5)Kimyasal reaksiyonlarda denge yi ifade eder ve Lachatelier prensibibni dengedki önemini açıklar | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
DK6)Kimyasal dengeyi termodinamik açıdan açıklar | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 |
DK 4) Reaksiyon hızını tanımlar ve birincil ve ikincil reaksiyonlarda yarılanma ömrü ve derişm hesabı yapar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 |