Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Atık Yönetimi ve Değerlendirme Yöntemleri | CKK102 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere sürdürülebilir çevre için atıklarıyla ilgili neler yapmaları gerektiğini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Atıkların sınıflandırılması; Atık Yönetimi; Atıkların geri Dönüşümü ve kazanımı, Atık yönetimiyle ilgili kampanya çalışmaları |
Ders Kaynakları |
Martin Steiner, Ulrich Wiegel, Katı Atık Yönetimi: Atık Yönetiminin Temellerine Yönelik Rehber Kitap
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Çevre | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Atıkların Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Atıkların Sınıflandırılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Atıklarımızı Nasıl Azaltabiliriz? | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Atık Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Atık Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Atıkların Bertarafı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması |
9 | Atıkların Geri Dönüşümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
9 | Atıkların Geri Dönüşümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Atıkların Geri Kazanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Atıkların Geri Kazanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Ders semineri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Ders semineri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1. Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
2. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
4. Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
5. Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde değerlendirme alışkanlığı edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 |
2. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |
4. Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |
5. Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde değerlendirme alışkanlığı edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |