Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Laboratuvar Teknikleri | CKK104 | 2 | 3 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım; Gösterip Yaptırma; Soru-Cevap; Grup Çalışması; Deney / Laboratuvar; Bireysel Çalışma |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet AKKAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel çalışma yöntemleri, laboratuarda uyulması gereken kurallar, laboratuar güvenliği, gravimetrik, volumetrik, kalorimetrik ölçüm yöntemlerini kavratma |
Ders İçeriği |
Çevre ve çevre kirliliğine yönelik analiz, yöntem ve araçlarının tanıtılması, laboratuar kullanım bilincinin oluşturulması. |
Ders Kaynakları |
Genel Kimya Laboratuvar Deneyleri, Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Yayını, Adana, 1998
SALTAN EVRENSEL, S., Laboratuvar Teknikleri. DORA Basım, BURSA, 2011. CEMEROĞLU, B., Gıda Analizleri Kitabı. AKGÜN, A., DAMAR HÜNER, İ., YILMAZ, E., ÇINAR, K. Gıda Analiz Uygulamaları, Sidas Medya, 2017. Genel Kimya Laboratuvar Deneyleri, Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Yayını, Adana, 1998 SALTAN EVRENSEL, S., Laboratuvar Teknikleri. DORA Basım, BURSA, 2011. CEMEROĞLU, B., Gıda Analizleri Kitabı. AKGÜN, A., DAMAR HÜNER, İ., YILMAZ, E., ÇINAR, K. Gıda Analiz Uygulamaları, Sidas Medya, 2017. Güven, S., 1999. Laboratuar Tekniği, , TAV Yayınları. Faithfull, N. T., 2003. METHODS IN AGRICULTURAL CHEMICAL ANALYSIS, A Practical Handbook, CABI Publishing. Kacar B., İnal A., 2010. Bitki Analizleri, Nobel Akademik Yayıncılık. Türker, İ., 1992. Laboratuar Tekniği, Ankara Ü. Ziraat Fak. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Laboratuvar kuralları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
2 | Laboratuvar güvenliği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
3 | Mol kavramı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
4 | Çözeltiler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
5 | Çözelti hesapları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
6 | Su ve atıksulardan numune alma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
7 | Faktör tayini | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
8 | Kimyasal denge | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
8 | Kimyasal denge | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
10 | Mol çözelti birim soruları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
11 | Asitler ve bazlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
12 | Asitler ve bazlarda titrasyon | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
13 | pH hesabı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
14 | Çözelti hazırlama deneyleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İş güvenliği, işçi sağlığı ,çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı ,çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |