Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Teknolojisinde Dijitalleşme | CKK105 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Teknolojik gelişmelerden faydalanılarak çevrenin ve süreçlerin izlenerek korunmasıdır. |
Ders İçeriği |
Büyük veri analitiği, Bulut bilişim, Yapay zeka, Nesnelerin interneti, Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT), Nesnelerin interneti, Robot teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması. |
Ders Kaynakları |
Çetin Gürkan G. (2020) Dijital Dönüşüm ve Gelişimi, Ed. Işıl Mendeş-Pekdemir, İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm lstanbul: Beta. ss. 5-25
Dönmez Turan, A. (2020) Dijitalleşme çağında insan-nesnelerin interneti entegrasyonu, Ed. Işıl Mendeş-Pekdemir, İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm lstanbul: Beta. ss. 32 Koçoğlu Sazkaya, M. (2020) Dijital Sürdürülebilirlik Ed. Işıl Mendeş-Pekdemir, İşletmelerin Kaçınılmaz Yolculuğu Dijital Dönüşüm lstanbul: Beta. ss. 261-285. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Büyük veri analitiği çevresel teknolojilerde faydalanılması | Ders |
2 | Bulut bilişim teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması | Ders |
3 | Yapay zeka teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması | Ders |
4 | Nesnelerin interneti teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması | Ders |
5 | Bilgi ve iletişim teknolojilerinden (BİT) çevresel teknolojilerde faydalanılması | Ders |
4 | Nesnelerin interneti teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması | Ders |
7 | Robot teknolojisinden çevresel teknolojilerde faydalanılması | Ders |
8 | Dijital Dönüşüm ve Endüstriyel Gelişim Endüstri 1.0, Endüstri 2.0, Endüstri 3.0, Endüstri 4.0 | Ders |
9 | Dijital sürdürülebilirlik Dijital sürdürülebilirliğin ekonomik, çevresel ve sosyal boyutu | Ders |
10 | Akıllı atık toplama ile ilgili dünyada ve Türkiye'deki gelişmeler, Türkiye'nin analizi | Ders |
11 | Çalışanın dijital dönüşüme adaptasyonunu açıklayan teoriler | Ders |
12 | İnsan- makine etkileşimi | Ders |
12 | Uygulama örnekleri | Ders |
12 | Uygulama örnekleri | Ders |
12 | Uygulama örnekleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknolojik gelişmelerin çevresel süreçlerde kullanılması hakkında bilgi sahibi olunacaktır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Dijital dönüşüm konusunda araştırma yapmaya teşvik edecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknolojik gelişmelerin çevresel süreçlerde kullanılması hakkında bilgi sahibi olunacaktır. | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Dijital dönüşüm konusunda araştırma yapmaya teşvik edecektir. | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 4 |