Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevresel Risk ve Kaza Önleme | CKK109 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevresel risk ve kaza ile ilgili önlemlerin alınması ve bu kazanımların öğrenciye öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Risk Kavramı, Risk Tanımı, Mühendislik Tasarımlarının Limitlerinin Belirlenmesi, Risk Değerlendirme, Risk Mühendisliğine Yönelik Tasarım, Riskin Kabul edilebilirliği, Risk-Maliyet İlişkisi, Riskin Çizelgelenmesi, Bütünleşik Risk Yönetimi |
Ders Kaynakları |
Dr. Öğr. Üyesi Zehra YİĞİT AVDAN, Çevre Sağlığı ve Güvenliği, Anadolu Üniversitesi, 2020
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Risk Mühendisliği Kavramı | Ders |
2 | Risk Tanımı | Ders |
3 | Mühendislik Tasarımlarının Limitlerinin Belirlenmesi | Ders |
4 | Risk Değerlendirme | Ders |
5 | Risk Mühendisliğine Yönelik Tasarım | Ders |
6 | Riskin Kabul edilebilirliği | Ders |
7 | Risk-Maliyet İlişkisi | Ders |
8 | vize sınavı | Ders |
9 | Riskin Çizelgelenmesi | Ders |
10 | Bütünleşik Risk Yönetimi | Ders |
11 | Değerlendirme | Ders |
11 | Değerlendirme | Ders |
11 | Değerlendirme | Ders |
11 | Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi edinme. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Projelerin etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesinin belirlenmesi | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Takım içerisinde sorumluluk alınması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sürdürülebilirlik konusunda bilinç geliştirilmesi | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi edinme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Projelerin etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesinin belirlenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Takım içerisinde sorumluluk alınması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sürdürülebilirlik konusunda bilinç geliştirilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |