EN
  • Anasayfa
  • CKK114 Çevresel Etki ve Değerlendirme (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CKK114 - Çevresel Etki ve Değerlendirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevresel Etki ve Değerlendirme CKK114 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kadir ÖZAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, çeşitli faaliyetlerin çevre üzerindeki etkilerini belirlemek ve bu etkilerin ortadan kaldırılması ya da minimize edilmesi için yapılması gereken çalışmaların ortaya konulması ve denetimine katkıda bulunmaktır.

Ders İçeriği

Çevresel Etki Değerlendirmesine giriş. Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği. Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları. Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar. Çevresel etki değerlendirmesi çalışmalarında kullanılan indeksler ve göstergeler. Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi. Alternatiflerin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar. Çevresel etki değerlendirmesi raporlarının hazırlanması. Halkın ÇED sürecine katılımı. Çevresel denetim.

Ders Kaynakları Uluslararası ÇED Kongresi bildiri Kitabı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Yayın No 21, 602 syf
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevresel Etki Değerlendirmesine giriş Ders
2 Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği Ders
2 Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği Ders
4 Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları Ders
4 Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları Ders
6 Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar Ders
6 Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar Ders
8 Ara sınav Ders
9 Çevresel etki değerlendirmesi çalışmalarında kullanılan indeksler ve göstergeler Ders
10 Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi Ders
11 Alternatiflerin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar Ders
12 Çevresel etki değerlendirmesi raporlarının hazırlanması Ders
13 Halkın ÇED sürecine katılımı Ders
14 Çevresel denetim Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi edinir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci projelerin etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesini belirler. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci projelerde alınacak kararlar sonucu çevreye olan etkilerinin çözümlenmesi ve olumsuz etkilerin gücünün nasıl hafifletilmesi gerektiğini öğrenir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci takım içerisinde sorumluluk alır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Öğrenci sürdürülebilirlik konusunda bilinç geliştirir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenci, çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi edinir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci projelerin etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesini belirler. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci projelerde alınacak kararlar sonucu çevreye olan etkilerinin çözümlenmesi ve olumsuz etkilerin gücünün nasıl hafifletilmesi gerektiğini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci takım içerisinde sorumluluk alır. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci sürdürülebilirlik konusunda bilinç geliştirir. - - - - - - - - - - - -