Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevresel Etki ve Değerlendirme | CKK114 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, çeşitli faaliyetlerin çevre üzerindeki etkilerini belirlemek ve bu etkilerin ortadan kaldırılması ya da minimize edilmesi için yapılması gereken çalışmaların ortaya konulması ve denetimine katkıda bulunmaktır. |
Ders İçeriği |
Çevresel Etki Değerlendirmesine giriş. Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği. Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları. Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar. Çevresel etki değerlendirmesi çalışmalarında kullanılan indeksler ve göstergeler. Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi. Alternatiflerin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar. Çevresel etki değerlendirmesi raporlarının hazırlanması. Halkın ÇED sürecine katılımı. Çevresel denetim. |
Ders Kaynakları |
Uluslararası ÇED Kongresi bildiri Kitabı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Yayın No 21, 602 syf
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevresel Etki Değerlendirmesine giriş | Ders |
2 | Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği | Ders |
2 | Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği | Ders |
4 | Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları | Ders |
4 | Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları | Ders |
6 | Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar | Ders |
6 | Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Çevresel etki değerlendirmesi çalışmalarında kullanılan indeksler ve göstergeler | Ders |
10 | Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi | Ders |
11 | Alternatiflerin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar | Ders |
12 | Çevresel etki değerlendirmesi raporlarının hazırlanması | Ders |
13 | Halkın ÇED sürecine katılımı | Ders |
14 | Çevresel denetim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci projelerin etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesini belirler. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci projelerde alınacak kararlar sonucu çevreye olan etkilerinin çözümlenmesi ve olumsuz etkilerin gücünün nasıl hafifletilmesi gerektiğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci takım içerisinde sorumluluk alır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenci sürdürülebilirlik konusunda bilinç geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci projelerin etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci projelerde alınacak kararlar sonucu çevreye olan etkilerinin çözümlenmesi ve olumsuz etkilerin gücünün nasıl hafifletilmesi gerektiğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci takım içerisinde sorumluluk alır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sürdürülebilirlik konusunda bilinç geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |