Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Entegre Atık Yönetimi ve Ekonomisi | CKK116 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Son yıllarda büyük önem kazanan entegre atık yönetim sistemleri konusunu öncelikli olarak çevre bilinci ve kalite çerçevesinde tanıtmak , genel işleyiş, kuruluş ve uygulama prensiplerini öğreterek entegre atık ekonomisi hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Ders, farklı Endüstriler ve Atık Karakterizasyonları, Atık Azaltma Yöntemleri, Proses Kontrolü Yeniden kullanım ve atık azaltmaya etkileri, Geri Kazanım yöntemleri, Çevre Yönetim Sistemlerinin Uygulanışı, çevre kirliliğini kaynağında önlemek, atık miktarlarını kontrol altında tutmak ve iyileştirmek veya atığın oluşmasını, emisyonunu veya boşaltılmasını önlemek, azaltmak veya kontrol etmek, doğal kaynakları koruyarak verimli kullanmak, uygulanabilir teknolojileri seçerek tesis ve proses tasarımında çevresel etkilerini dikkate almak başta olmak üzere çevreyi olumsuz yönde önemli derecede etkileyecek kirliliklerin önlenmesi |
Ders Kaynakları |
Vesilind, P.A., Worrell, W., and Reinhart, D., "Solid Waste Engineering", Brooks/Cole, 2002. LaGrega, M, Buckingham, P. and Evants, J.C., “Hazardous Waste Management”. McGraw-Hill, New York, 2001.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Farklı endüstriler ve atık karakterizasyonu | Ders |
2 | Atık azaltma yöntemleri | Ders |
3 | Proses kontrolü, yeniden kullanım atık azaltmaya etkileri | Ders |
4 | Geri Kazanım yöntemleri | Ders |
4 | Geri Kazanım yöntemleri | Ders |
4 | Geri Kazanım yöntemleri | Ders |
7 | Çevre Yönetim Sistemlerinin Uygulanışı | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Çevre Yönetim Sistemlerinin Uygulanışı | Ders |
10 | Çevre kirliliğini kaynağında önlemek | Ders |
11 | Atık miktarlarını kontrol altında tutmak ve iyileştirmek | Ders |
12 | Uygulanabilir teknolojiler | Ders |
13 | Tesis ve proses tasarımında çevresel etkiler | Ders |
14 | Atık geri kazanımı ekonomisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Entegre atıkları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Atık yönetimi ve kaynak yönetimi tasarlayabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Çevre yönetim sistemlerini tanıyabilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Farklı endüstrilerde entegrasyon örneklerini inceleyebilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Atık geri kazanımını öğrenebilme | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Entegre atıkları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atık yönetimi ve kaynak yönetimi tasarlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre yönetim sistemlerini tanıyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı endüstrilerde entegrasyon örneklerini inceleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Atık geri kazanımını öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |