Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aktif Çamur Biyolojisi | CKK117 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyolojik dönüşümler, çevre mühendisliği biyokimyası ve çevre mühendisliği mikrobiyolojisini özetleyerek çevre mühendisliği biyolojik süreçleri ve kinetikleri hakkında bilgi vermek. Çeşitli kirleticilerin biyolojik yöntemlerle arıtılmasında, sistem dengesine bağlı matematiksel ifadelerin çıkarılmasını göstermek. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında çevre mühendisliği biyokimyası ve mikrobiyolojisinin kısaca verilmesinin ardından biyolojik arıtma sistemleri incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Kargı, F, 1998. “Çevre Mühendisliğinde Biyoprosesler”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları, no:234.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyolojik prosesler isletme türleri: Kesikli, sürekli ve yarı sürekli isletmeler | Ders |
1 | Biyolojik prosesler isletme türleri: Kesikli, sürekli ve yarı sürekli isletmeler | Ders |
3 | Askıda biyokütle içeren biyolojik prosesler (Aktif Çamur Prosesi, Havalandırmalı Lagünler, Oksidasyon Hendekleri, Stabilizasyon Havuzları) | Ders |
3 | Askıda biyokütle içeren biyolojik prosesler (Aktif Çamur Prosesi, Havalandırmalı Lagünler, Oksidasyon Hendekleri, Stabilizasyon Havuzları) | Ders |
3 | Askıda biyokütle içeren biyolojik prosesler (Aktif Çamur Prosesi, Havalandırmalı Lagünler, Oksidasyon Hendekleri, Stabilizasyon Havuzları) | Ders |
6 | Sabit film biyolojik prosesler (Damlatmalı Filtreler, Dönen Biyodisk Sistemleri, Batık Biyolojik Filtreler, Akıskan Yatak Biyofilm reaktörler) | Ders |
6 | Sabit film biyolojik prosesler (Damlatmalı Filtreler, Dönen Biyodisk Sistemleri, Batık Biyolojik Filtreler, Akıskan Yatak Biyofilm reaktörler) | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
6 | Sabit film biyolojik prosesler (Damlatmalı Filtreler, Dönen Biyodisk Sistemleri, Batık Biyolojik Filtreler, Akıskan Yatak Biyofilm reaktörler) | Ders |
10 | Anaerobik Biyolojik Arıtma Prosesleri (Askıda biyokütle içeren biyoprosesler, anaerobik kontakt prosesi, Sabit biyofilm prosesleri) | Ders |
11 | Azot gideriminde biyoprosesler (Süspanse ve biyofilm Nitrifikasyon ve Denitrifikasyon: prosesleri) | Ders |
11 | Azot gideriminde biyoprosesler (Süspanse ve biyofilm Nitrifikasyon ve Denitrifikasyon: prosesleri) | Ders |
13 | Fosfat gideriminde biyolojik prosesler | Ders |
14 | Kükürt Gideriminde Biyolojik Prosesler (Aerobik ve anaerobik kükürt giderim prosesleri) | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre mühendisliği biyokimyası ve mikrobiyolojisinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Biyolojik arıtma sistemlerinin tanınması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre mühendisliği biyokimyası ve mikrobiyolojisinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyolojik arıtma sistemlerinin tanınması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |