Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Atıkların Geri Kazanım Teknikleri | CKK118 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Amaç |
Geri kazanım ve geri dönüşüm yöntemleri hakkında yeterli bilgi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Katı atık, madeni ve bitkisel atık yağlar, ambalaj atıkları, atık pil ve akümülatörler, elektronik atıklar, hurda atıklar, endüstriyel atıklar, geri kazanım ve geri dönüşümün çevresel önemi, geri kazanım ve geri dönüşümün ekonomik önemi, geri kazanım ve geri dönüşüm teknolojileri, fiziksel geri dönüşüm yöntemleri, kimyasal geri dönüşüm yöntemleri, piro/hidrometalurjik geri dönüşüm yöntemleri, Türkiye’de değerlendirilebilir atıklar için sürdürülebilir bir geri kazanım sisteminin geliştirme yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Ahmet Ergülen, Geri Dönüşüm ve Gıda Atıklarının Geri Dönüşümü; Ekin Basım Yayın; 2021
Katı Atık Geri Dönüşüm ve Arıtma Teknolojileri (El Kitabı), İstanbul Teknik Üniversitesi, 2019 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Katı atıklar | Ders |
2 | Katı atıkların kaynakta ayrılması | Ders |
3 | Madeni ve bitkisel atık yağlar | Ders |
4 | Ambalaj atıkları | Ders |
5 | Atık pil ve akümülatörler | Ders |
6 | Elektronik atıklar | Ders |
7 | Endüstriyel atıklar | Ders |
8 | Geri kazanım ve geri dönüşüm teknolojileri | Ders |
9 | Atık Ayırma teknikleri | Ders |
8 | Geri kazanım ve geri dönüşüm teknolojileri | Ders |
11 | Fiziksel geri dönüşüm yöntemleri | Ders |
12 | Kimyasal geri dönüşüm yöntemleri | Ders |
13 | Piro/hidrometalurjik geri dönüşüm yöntemleri | Ders |
14 | Uygulama örnekleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Katı atık kaynaklarını, miktarını ve bilişimini belirlemeyi öğrenir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Katı atıkların biriktirilme ve toplama/taşıma yöntemlerini öğrenir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Atık azaltma, tekrar kullanım, geri kazanım, geri dönüşüm konularını öğrenir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Katı atık kaynaklarını, miktarını ve bilişimini belirlemeyi öğrenir, | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Katı atıkların biriktirilme ve toplama/taşıma yöntemlerini öğrenir, | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Atık azaltma, tekrar kullanım, geri kazanım, geri dönüşüm konularını öğrenir, | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |