Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeşil Kimya ve Enerji | CKK119 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir ÖZAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevreye duyarlı kimya uygulamaları, kimyasal süreçler ve enerji teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Yeşil kimya, Çevreye duyarlı yeşil çözücüler ve kimyasal süreçler, çevreye duyarlı enerji kaynakları ve üretim teknolojileri |
Ders Kaynakları |
“Yeşil Kimya ve Mühendislik”, Nobel yayınevi “Çevre ve Enerji”, Nobel yayınevi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeşil kimya | Ders |
2 | Yeşil kimyanı ilkeleri | Ders |
3 | Yeşil kimya ve sürdürülebilir kalkınma | Ders |
4 | Yeşil çözücüler | Ders |
5 | Yeşil kimya süreçleri ve uygulamaları | Ders |
5 | Yeşil kimya süreçleri ve uygulamaları | Ders |
7 | Yeşil ayırma süreçleri | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Yeşil ayırma süreçleri ve uygulamaları | Ders |
10 | Yenilenebilir enerji | Ders |
11 | Yenilenebilir enerji sistemleri | Ders |
12 | Yenilenebilir enerji üretim süreçleri | Ders |
12 | Yenilenebilir enerji üretim süreçleri | Ders |
12 | Yenilenebilir enerji üretim süreçleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeşil Kimya hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yeşil çözücüler ve temiz üretim teknolojilerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yenilenebilir enerji kaynaklarını öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Yenilenebilir enerji kaynaklarını öğrenmek Yenilenebilir enerji üretim süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeşil Kimya hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeşil çözücüler ve temiz üretim teknolojilerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilenebilir enerji kaynaklarını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilenebilir enerji kaynaklarını öğrenmek Yenilenebilir enerji üretim süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |