Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Atık Azaltma Teknikleri | CKK123 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇEVRE KORUMA VE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şenay BALBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Atık azaltma teknikleri hakkında yeterli bilgi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme ile ilgili yöntemleri kapsayan genel bilgiler |
Ders Kaynakları |
Barry Crittenden,S. T. Kolaczkowski, (1995), “Waste minimization: a practical guide”, ISBN 0 85295 342, UK.
Nicholas P. Cheremisinoff, (2003), “ Handbook of Solid Waste Management and Waste Minimization Technologies”, ISBN 0-7506-7507-1, Elsevier Science, USA. Reinhardt, P.A., Leonard, K.L., Ashbrook, P.C., (1996), “Pollution Prevention and Waste Minimization”, ISBN 0-87371-975-1, USA. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir katı atık yönetimi | Ders |
2 | Atık minimizasyonu | Ders |
3 | Atık Yönetim Stratejisi | Ders |
4 | Atık Önlenmesi ve Sıfır Atık Stratejileri | Ders |
5 | Atık Azaltım Stratejisi | Ders |
6 | Envanter Yönetimi ve Kontrolü | Ders |
7 | Proses Yönetimi ve Kontrolü | Ders |
8 | Sınav | |
9 | Ürün Miktarının Azaltılması | Ders |
10 | Çevre Dostu Malzeme Kullanımı | Ders |
11 | Yeniden Kullanım Stratejisi | Ders |
12 | Geri Dönüşüm Stratejisi | Ders |
13 | Bertaraf Stratejisi | Ders |
14 | Uygulama örnekleri | Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Kirlilik önleme stratejilerinin faydaları hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kirlilik önleme araç ve metodları hakkında bilgi sahibi olma | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 |
Kirlilik önleme stratejilerinin faydaları hakkında bilgi sahibi olma | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
Kirlilik önleme araç ve metodları hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 |