EN
  • Anasayfa
  • CKK123 Atık Azaltma Teknikleri (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
CKK123 - Atık Azaltma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Atık Azaltma Teknikleri CKK123 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇEVRE KORUMA VE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Şenay BALBAY
Ders Veren
Amaç

Atık azaltma teknikleri hakkında yeterli bilgi kazandırmak

Ders İçeriği

Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme ile ilgili yöntemleri kapsayan genel bilgiler

Ders Kaynakları Barry Crittenden,S. T. Kolaczkowski, (1995), “Waste minimization: a practical guide”, ISBN 0 85295 342, UK.
Nicholas P. Cheremisinoff, (2003), “ Handbook of Solid Waste Management and Waste Minimization Technologies”, ISBN 0-7506-7507-1, Elsevier Science, USA.
Reinhardt, P.A., Leonard, K.L., Ashbrook, P.C., (1996), “Pollution Prevention and Waste Minimization”, ISBN 0-87371-975-1, USA.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 15 1 15
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 15 1 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 1 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 5 1 5
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sürdürülebilir katı atık yönetimi Ders
2 Atık minimizasyonu Ders
3 Atık Yönetim Stratejisi Ders
4 Atık Önlenmesi ve Sıfır Atık Stratejileri Ders
5 Atık Azaltım Stratejisi Ders
6 Envanter Yönetimi ve Kontrolü Ders
7 Proses Yönetimi ve Kontrolü Ders
8 Sınav
9 Ürün Miktarının Azaltılması Ders
10 Çevre Dostu Malzeme Kullanımı Ders
11 Yeniden Kullanım Stratejisi Ders
12 Geri Dönüşüm Stratejisi Ders
13 Bertaraf Stratejisi Ders
14 Uygulama örnekleri Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Kirlilik önleme stratejilerinin faydaları hakkında bilgi sahibi olma Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kirlilik önleme araç ve metodları hakkında bilgi sahibi olma Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Atık üretimini en aza indirecek atık azaltma ve kirlilik önleme hakkında bilgi sahibi olma 5 5 5 3 2 1 1 3 4 5 2 2
Kirlilik önleme stratejilerinin faydaları hakkında bilgi sahibi olma 5 5 5 5 2 2 2 2 2 5 2 2
Kirlilik önleme araç ve metodları hakkında bilgi sahibi olma 2 5 3 4 5 5 5 5 5 4 4 2